Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

1 månad gratis xbox live

24 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 23 juli 2008 - 19:56

hasonap
  • hasonap
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
skulle vilja veta hur man får 1 månads gratis live på 360:in har testat det på xbox.com men jag fatta fortfarande inte

#2

Postad 23 juli 2008 - 20:06

Unregisteredae963e03
  • Unregisteredae963e03
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0
bara att skapa ett xbox live konte från din xbox. Då får du automatiskt ett erbjudande om 1 månads gratis guld.

#3

Postad 23 juli 2008 - 20:43

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0
Som jag fattat det så kommer du få en förfrågan när du skapar ett nytt konto (från din Xbox 360) om du istället vill uppgradera det till guld och det enda som egentligen krävs är att svara nej några gånger.

#4

Postad 24 juli 2008 - 08:06

iohan
  • iohan
  • Lärjunge

  • 448 inlägg
  • 0
Har för mig att man kan få max tre provmånader per Xbox 360 (max en per live-konto). Har du en begagnad enhet så kan de eventuellt vara slut.

#5

Postad 24 juli 2008 - 11:46

hasonap
  • hasonap
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
jag köpte den 21 juli en elite i elgiganten för 2990kr. men ska försöka göra som ni säger, måste man skriva in kreditkorts-grejer och allt det om man vill ha 1 månad eller e det bara o köra på

Redigerat av hasonap, 24 juli 2008 - 12:20.


#6

Postad 24 juli 2008 - 15:51

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

jag köpte den 21 juli en elite i elgiganten för 2990kr. men ska försöka göra som ni säger, måste man skriva in kreditkorts-grejer och allt det om man vill ha 1 månad eller e det bara o köra på

Nej det ska du inte göra det rekommenderar jag inte såvida du inte bestämmer dig för att skaffa ett Live Guld konto. En sak som du då bör vara uppmärksam på då är att det kommer vara ett löpande medlemskap som kommer förlängas automatiskt tills du säger upp det. När du skaffar ett Live konto i affär via alla Live medlemskap som går att köpa så kommer medlemskapet automatiskt att övergå till ett Silver såvida du inte förlänger det. Men för att testa på Live (alltså trial) krävs inget kreditkort eller liknande. Neka bara att du inte vill uppgradera till Guld och du ska sedan få "erbjudandet".

Hur tusan fick du den så billigt, kollade på EG´s nätbutik och där kostar den över 3000, var det ett special erbjudande från just den butiken eller kände du personen du köpte av?

Redigerat av Jack of all trades, 24 juli 2008 - 15:53.


#7

Postad 24 juli 2008 - 20:48

hasonap
  • hasonap
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0

Nej det ska du inte göra det rekommenderar jag inte såvida du inte bestämmer dig för att skaffa ett Live Guld konto. En sak som du då bör vara uppmärksam på då är att det kommer vara ett löpande medlemskap som kommer förlängas automatiskt tills du säger upp det. När du skaffar ett Live konto i affär via alla Live medlemskap som går att köpa så kommer medlemskapet automatiskt att övergå till ett Silver såvida du inte förlänger det. Men för att testa på Live (alltså trial) krävs inget kreditkort eller liknande. Neka bara att du inte vill uppgradera till Guld och du ska sedan få "erbjudandet".

Hur tusan fick du den så billigt, kollade på EG´s nätbutik och där kostar den över 3000, var det ett special erbjudande från just den butiken eller kände du personen du köpte av?

skulle köpa en 20gig men den var slut sen han bara sa "vi har elite för 2990kr" idfag kom el-g tidningen och det stog 2990 på då visste jag det ska testa som du sa

Redigerat av hasonap, 24 juli 2008 - 20:49.


#8

Postad 25 juli 2008 - 16:17

Unregistered8fd24ce0
  • Unregistered8fd24ce0
  • Lärjunge

  • 474 inlägg
  • 0
Hej

Fick hem mitt Xbox elite igår och hade tänkt att fixa ett xbox live konto idag, det står ju att man ska få en månad gratis. och om jag har fattat det hela rätt så ska jag ha fått med en kod av något slag ? vart hittar jag denna ?

tacksam för hjälp

#9

Postad 25 juli 2008 - 16:25

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0

Hej

Fick hem mitt Xbox elite igår och hade tänkt att fixa ett xbox live konto idag, det står ju att man ska få en månad gratis. och om jag har fattat det hela rätt så ska jag ha fått med en kod av något slag ? vart hittar jag denna ?

tacksam för hjälp


Bara att koppla upp den mot live så får du köpa 1 månad för 0kr ;)

#10

Postad 26 juli 2008 - 00:11

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0
Jag kommer ihåg när jag köpt min box att det snarare var svårt att INTE få sin guldmånad. Jag skapade ett konto och tänkte vänta med att aktivera min gratismånad tills jag hade nåt kul livespel. Men visste inte riktigt hur jag såg om jag hade guld eller silver ;) Några dagar senare upptäckte jag att guldet hade tydligen aktiverats så fort jag skapade mitt silverkonto ;)

#11

Postad 26 juli 2008 - 09:50

hasonap
  • hasonap
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
jag fatta inte måste man göra den från xboxen

#12

Postad 26 juli 2008 - 10:08

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0

jag fatta inte måste man göra den från xboxen

Ja

#13

Postad 26 juli 2008 - 15:52

hasonap
  • hasonap
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
måste man alltså vara över 18år och göra en annars står det man måste ha en nån stor

#14

Postad 26 juli 2008 - 20:04

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0
Kan du inte leka att du är över 18 år ;)

#15

Postad 29 juli 2008 - 20:08

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

  • 519 inlägg
  • 0
Fick aldrig något erbjudande att testa Live på min helt nya konsoll :)

#16

Postad 29 juli 2008 - 20:39

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

Fick aldrig något erbjudande att testa Live på min helt nya konsoll :)

1 månads trial är något som ingår till alla versioner (som jag fattat det) av Xbox 360. Däremot är detta inget som Microsoft själva skyltar med dierkt. När man svarat nej ett antal ggr på frågan om man inte ändå vill uppgradera till Guld ska man sedan få reda på att man får en testa på period (som inte kommer visas ifall man tackar ja till erbjudandet om att köpa guld däremot eller liknande) på Live guld som varar i en månad. För att få detta krävs det att man skapar ett nytt konto på konsolen och alltså inte använder sig av ett redan skapat konto.

Redigerat av Jack of all trades, 29 juli 2008 - 20:41.


#17

Postad 29 juli 2008 - 20:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 013 inlägg
  • 0

Kan du inte leka att du är över 18 år :)

;)

#18

Postad 30 juli 2008 - 08:05

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

  • 519 inlägg
  • 0

1 månads trial är något som ingår till alla versioner (som jag fattat det) av Xbox 360. Däremot är detta inget som Microsoft själva skyltar med dierkt. När man svarat nej ett antal ggr på frågan om man inte ändå vill uppgradera till Guld ska man sedan få reda på att man får en testa på period (som inte kommer visas ifall man tackar ja till erbjudandet om att köpa guld däremot eller liknande) på Live guld som varar i en månad. För att få detta krävs det att man skapar ett nytt konto på konsolen och alltså inte använder sig av ett redan skapat konto.


Ja det lät ju väldigt larvigt o behöva göra. Nåja jag köpte Gold ändå.

#19

Postad 24 november 2008 - 17:44

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

  • 1 812 inlägg
  • 0
Någon som lyckats få 1 månads gratis Xbox Live efter att ha aktiverat fullt medlemskap?

Skapade mitt konto via xbox.com får en massa år sedan och fick aldrig någon fråga om gratiserbjudandet.

#20

Postad 24 november 2008 - 18:54

Upp_o_ner
  • Upp_o_ner
  • Lärjunge

  • 264 inlägg
  • 0

Någon som lyckats få 1 månads gratis Xbox Live efter att ha aktiverat fullt medlemskap?

Skapade mitt konto via xbox.com får en massa år sedan och fick aldrig någon fråga om gratiserbjudandet.

Bara nya konton gjorda på konsolen får gratis månad (upp till tre st konton), går ej att läggas till befintligt konto.

#21

Postad 24 november 2008 - 21:25

nickr
  • nickr
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
Direkt när jag hade skapat mitt Live konto så aktiverade jag min 3 månaders kod när jag fick förfrågan om att aktivera koden och jag gjorde detta. Så som jag har läst här i tråden så skulle jag trycka nej för att få 1 månad gratis Live? Så när min nuvarande prenumeration löper ut så får jag min gratis månad? Eller har jag försummat min gratis månad?

#22

Postad 25 november 2008 - 14:00

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0

Direkt när jag hade skapat mitt Live konto så aktiverade jag min 3 månaders kod när jag fick förfrågan om att aktivera koden och jag gjorde detta. Så som jag har läst här i tråden så skulle jag trycka nej för att få 1 månad gratis Live? Så när min nuvarande prenumeration löper ut så får jag min gratis månad? Eller har jag försummat min gratis månad?

Du kan ju se när ditt guldmedlemskap går ut, så kolla om du har 3 eller 4 månader. Tidigare var man tvungen att logga in via nätet (nånstan...har inte adressen i huvet) men i och med NXE har jag för mig att man numera kan se det direkt i boxen under account management.

#23

Postad 25 november 2008 - 14:16

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

  • 1 812 inlägg
  • 0
På mitt står det bara 12 månader som löper ut efter 12 månader. Men jag hade som sagt skapat kontot på Xbox.com tidigare långt innan jag köpte en 360.

Ville vara säker på att kunna heta "Walkir" där. Det är iofs värt mer för mig än en månad gratis :(

#24

Postad 25 november 2008 - 15:07

Unregisteredb30efd09
  • Unregisteredb30efd09
  • Lärjunge

  • 424 inlägg
  • 0
Skapa en profil (en som gäller över xbox live) så får du en månad gratis, det var vad jag gjorde, hann knappt ens inse att jag skulle få en månads trial innan jag fick det. :(

#25

Postad 25 november 2008 - 15:41

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Skapa en profil (en som gäller över xbox live) så får du en månad gratis, det var vad jag gjorde, hann knappt ens inse att jag skulle få en månads trial innan jag fick det. :(


Men då samlar man inte gamerscore till sin riktiga profil om man spelar online på den andra profilen, man kan ju spara den tills det kommer något demo man jättegärna vill ladda hem asap om det släpps snabbare till guld än silver iofs.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-06-17 11:52:05
  • Ny fåtölj
    Kurben
    2024-06-17 11:48:52
  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.