Gäller alla skärmskydd = 1. Tvätta fingrarna ! 2. Rengör ytan som ska ha skärmskydd. (Svag tvållösning på fuktig - inte blöt - trasa !)
3. Böj plastskyddet så att skärmskyddet lossnar. 4. Försök hålla det i kanterna - dina fingrar är ff lite feta. Spraya på SKÄRMSKYDDET ! INTE MOBILEN !
5. Lägg på det med början i ena kanten (den korta) 6. I takt med att du "lutar ner" Skärmskyddet, försök undvik luftbubblor. Blir det sådana, lyft plasten och sänk ner det lite jämnare. 7. Skrapa ut ev. luftbubblor med skrapan innan det torkat. 8. Se till att klämma från mitten av skyddet ut mot kanterna så att det fäster ordentligt.
Det brukar ta minst 2-5 dagar innan ev. kvarvarande fukt har torkat upp helt.
Min Zagg, har fungerat perfekt till flera mobiler 2-4 år - UTOM en vit IPhone, som det blev mörka "fläckar" på. Fråga mig inte varför (fel i produkten ?)
Såg att någon annan haft samma. Borde vara orsak till reklamation.
Sen tillkommer en fråga = NANO-partiklar. De kan ju penetrera vår kropp i parti o minut, så frågan är OM och HUR de gör detta ?
Och med vilket resultat ? Själv riskerar jag att få Leukemi (med kemoterapi - Burr !) MEN, varifrån kommer det ??? ??? ???
Jonisk strålning (Mobiler ?) eller kemikalier ? (Miljöfreak sen 30 år) ;-)
Redigerat av Allan P3, 28 februari 2013 - 18:38.