Som ett led i att förbättra forumet skall vi titta över forumen för Mobiltelefoni samt forumen för DVD-spelare och Bluray för att göra det lättare att hitta den information man söker och göra läsandet mer logiskt uppbyggt.
Våra grundförslag ser ut såhär
- Mobiltelefonforumet får underforum för varje tillverkare där modellspecifika frågor hanteras och där de officiella trådarna för respektive modell finns. Jämförande frågor tas i respektive forum - exempelvis "Är Nokia N95 sämre begagnadlur än en SonyEricsson Pi1" tas i Nokiaforumet men frågan "Skall jag ha kvar min Sonyericsson Pi1 eller skall jag byta den till en Nokia N95" tas i Sonyericsson forumet. Frågor om abonemang och dylikt tas i huvudforumet mobiltelefoni.
- Vi slår samman Bluray och Dvd-spelar forumen och kallar dem för Bluray- och dvdspelare där vi samlar skivbaserad uppspelning. Frågor om filmerna tas i Filmforumet, hd via tv tas i digitalbox-forumet och om hd-uppspelning via dator i HTPC forumet. HDDVD forumet ligger kvar som ett underforum till Dvd- och blurayspelarforumet som en stycke samlad historisk information.
Det är min personliga åsikt att film skall diskuteras i filmforumet oavsett vilken utgåva den kommer på - i värsta fall skapa två trådar - en om bluray släppet och en om dvdutgåvan och länka dem tillsammans eller motsvarande.
Självklart betyder det väldigt mycket för oss vad ni medlemmar tycker så kom med era åsikter! Vi är dock fullt medvetna om att det inte finns en lösning som passar alla utan vi är ute efter den lösning som majoriteten förordar!
Låt förslagen sprudla - leder ett förslag till att vi känner "pang - den tar vi" kommer vi belöna med en hemlig present!