Dagens gåta. Letar efter ett gammalt lir. Lite halvt GOW liknande upplägg med tredjeperson där man slåss. Inte hardcore ala tecken mer äventyr. Mycket grönt var det och tror det var en 2:a eller kanske 3:a. Tiden går fort men skulle väl tro minst 3-4 år gammalt. Första banan var mycket grönt i någon slags övervuxen stadsmiljö kanske.
Försökt kolla på gamepass kanske är borta därifrån men hittade inget i genren. Trodde jag hade den installerat men jag har greedfall installerat och det ser jag bara när jag söker efter det så jag litar inte på äger eller installerade tabben.
Postad 27 januari 2021 - 09:36
Postad 27 januari 2021 - 09:48
På valfri sökmotor dvs
Redigerat av SKIBBE, 27 januari 2021 - 09:48.
Postad 27 januari 2021 - 10:55
Dagens gåta. Letar efter ett gammalt lir. Lite halvt GOW liknande upplägg med tredjeperson där man slåss. Inte hardcore ala tecken mer äventyr. Mycket grönt var det och tror det var en 2:a eller kanske 3:a. Tiden går fort men skulle väl tro minst 3-4 år gammalt. Första banan var mycket grönt i någon slags övervuxen stadsmiljö kanske.
Försökt kolla på gamepass kanske är borta därifrån men hittade inget i genren. Trodde jag hade den installerat men jag har greedfall installerat och det ser jag bara när jag söker efter det så jag litar inte på äger eller installerade tabben.
Lät först som Enslaved: Odyssey to the west men det är väldigt gammalt.
Nier Automata???
Redigerat av La Cucaracha, 27 januari 2021 - 10:57.
Postad 27 januari 2021 - 12:08
Darksiders?
Postad 27 januari 2021 - 12:21
Du lirade det tidigt när det kom ut på gamepass tror jag
Postad 27 januari 2021 - 12:44
DS var en tanke fast Youtube ser inte ut som jag minns. Får testa dra hem tvåan.
Du lirade det tidigt när det kom ut på gamepass tror jag
Jag? Jag recenserade ettan 2010, tvåan 2012, sen spelade jag trean på Game Pass tidigt förra året. Trean har en övervuxen stadsmiljö som första bana i alla fall, fast det är bara drygt två år gammalt. Det försvann dock från GP i november.
Spelade även actionrpg:t Darksiders Genesis förra året på GP.
Postad 27 januari 2021 - 12:54
Ah trodde genesis var trean. Kollat in DS 3 nu och det är det
Redigerat av oqvist, 27 januari 2021 - 12:55.
Postad 30 januari 2021 - 11:11
Körde Control för ett tag sen men kan väl inte påstå jag tyckte det var jätteroligt, helt okej men alldeles för skruvat för min smak. Hade rätt låga förväntningar inför QB men blev klart överraskad, serien är också riktigt välgjord imo så hela upplevelsen är än så länge rekommenderad att testa.
Postad 30 januari 2021 - 11:13
Jag nöter Doom Eternal när tiden finns 😋
Postad 30 januari 2021 - 11:43
Vet inte varför så många var negativa till det.
Postad 30 januari 2021 - 12:56
Varför i hel*ete har ingen hypat upp Quantum Break mer för? Har mest hört negativt om detta samt att jag måste medge att det lät rätt trist att man ska behöva titta på en serie efter varje avklarad bana.
Jag kan inte göra mer än att skriva recensionerna, jag kan inte tvinga folk att läsa dem
Postad 30 januari 2021 - 16:19
Varför i hel*ete har ingen hypat upp Quantum Break mer för? Har mest hört negativt om detta samt att jag måste medge att det lät rätt trist att man ska behöva titta på en serie efter varje avklarad bana.
Körde Control för ett tag sen men kan väl inte påstå jag tyckte det var jätteroligt, helt okej men alldeles för skruvat för min smak. Hade rätt låga förväntningar inför QB men blev klart överraskad, serien är också riktigt välgjord imo så hela upplevelsen är än så länge rekommenderad att testa.
Det hypades som bara konsolspel kan göras på E3. Så folk hade för höga förväntningar. Nu ledsnade jag på det och spelade inte klart men ja nog minns jag det som intressantare och snyggare än Control dessutom. Control är helt fantastiskt fult.
Postad 30 januari 2021 - 16:47
Det hypades som bara konsolspel kan göras på E3. Så folk hade för höga förväntningar. Nu ledsnade jag på det och spelade inte klart men ja nog minns jag det som intressantare och snyggare än Control dessutom. Control är helt fantastiskt fult.
Hmm, det är lite märkligt hur folk i allmänhet tycker Control är bättre. Det tyckte då inte jag.
Jag tror folk har svårt för filmerna helt enkelt. De tycker inte det är ett renodlat spel.
Men QB visades upp redan 2013, minns bilden på tjejen i slowmo som alla tyckte var grym. Sen att det var exklusivt också gjorde sitt. Därefter blev det försenat gång på gång.
Postad 30 januari 2021 - 17:31
Hmm, det är lite märkligt hur folk i allmänhet tycker Control är bättre. Det tyckte då inte jag.
Jag tror folk har svårt för filmerna helt enkelt. De tycker inte det är ett renodlat spel.
Men QB visades upp redan 2013, minns bilden på tjejen i slowmo som alla tyckte var grym. Sen att det var exklusivt också gjorde sitt. Därefter blev det försenat gång på gång.
Control fick jag kämpa mig igenom, kartan var i många fall helt hopplös. Antar att man skulle läst varenda lapp och text man hittade också men det var föga lockande för egen del iaf.
Gillar klart mer QB’s linjära banor och upplägg. Gameplay är ju till viss del likt men att läsa igenom mail osv man springer på känns som det tillför mer än i Control.
Sen ang serien så tycker jag det knyter ihop storyn på ett riktigt coolt sätt och den är dessutom spännande med bra skådisar i så ser inte problemet.
Får känslan av att QB hade fått bättre betyg och mottagande om det inte varit exklusivt Xbox?
Postad 30 januari 2021 - 19:05
Får känslan av att QB hade fått bättre betyg och mottagande om det inte varit exklusivt Xbox?
Jag får samma känsla för Ori 2. Borde fått fler utmärkelser på Game Awards.
Postad 06 mars 2021 - 20:44
Postad 12 mars 2021 - 10:06
Undrar lite varför t.ex Wolfenstein 2 eller The Evil Within 2 inte finns med?
Postad 12 mars 2021 - 10:11
Postad 12 mars 2021 - 10:25
Lär väl iofs dröja.
Postad 12 mars 2021 - 11:43
Då var ett gäng Bethesda-titlar tillagda. Vet inte riktigt hur många av dessa som faktiskt redan fanns eller har funnits dock?
Undrar lite varför t.ex Wolfenstein 2 eller The Evil Within 2 inte finns med?
Det var en hel del som inte redan var på GP innan. För min del har jag redan spelat allt typ så det gör ingen skillnad för mig personligen.
Bra fråga varför de inte är med, de kommer säkert sen. Allt nytt kommer ju också släppas där som sagt.
Postad 12 mars 2021 - 18:34
Postad 12 mars 2021 - 21:03
Jag trodde jag hade spelat Prey men kikade igenom min historik och kunde inte se något. Gissningsvis måste det varit något demo jag spelat.
Prey var riktigt bra om än det inte har så mycket med originalet att göra
Postad 12 mars 2021 - 21:31
Prey var riktigt bra om än det inte har så mycket med originalet att göra
Det finns inte bara ett Prey?
Postad 12 mars 2021 - 22:23
Det finns inte bara ett Prey?
https://en.m.wikiped...2006_video_game)
Minns det som ett rätt bra spel med en del kul idéer.
Postad 13 mars 2021 - 02:03
https://en.m.wikiped...2006_video_game)
Minns det som ett rätt bra spel med en del kul idéer.
Jahaja, hade ingen aning om att det var två helt olika spel faktiskt.
Får ta och testa det senare iaf
Postad 16 mars 2021 - 21:47
https://news.xbox.co...impression=true
Då får man väl pröva om det blir roligare än demot
Too many gaejms.
Redigerat av Zoiler, 16 mars 2021 - 21:47.
Postad 19 maj 2021 - 06:00
Postad 26 maj 2021 - 06:14
Sony kanske kommer bjuda Microsoft på mer motstånd i framtiden, de har gått ut med att de vill nå ut till 1 miljard användare med deras Playstation Now. Så dom kommer nog plöja ner lite pengar på det i framtiden, undra ifall de kommer släppa sina spel dag 1 som Microsoft gör?
https://www.engadget...-012642567.html
Postad 26 maj 2021 - 07:09
Sony kanske kommer bjuda Microsoft på mer motstånd i framtiden, de har gått ut med att de vill nå ut till 1 miljard användare med deras Playstation Now. Så dom kommer nog plöja ner lite pengar på det i framtiden, undra ifall de kommer släppa sina spel dag 1 som Microsoft gör?
Låter rimligt med tanke på att de hade 2 miljoner användare 2020. Om de kan få in dessa med hjälp av de 1,50 SEK per användare de planerar spendera blir jag imponerad minst sagt.
Postad 05 juni 2021 - 10:39
nu har jag ju lagt 10kr på att konvertera typ 15 månader live till Ultimate 😋
Postad 05 juni 2021 - 14:10
Nu kan man skaffa 3 månader "Ultimate" för bara 10:-
Har man kunnat i nån månad. Ni kan tacka mig för det, jag väntade länge innan jag tog 1 månad för 10 kr, dagen efter erbjöd de 3 månader för 10 kr för att j*vlas.
Postad 05 juni 2021 - 14:36
Gäller bara nya kunder eller?
Jag brukade ta 1 månad eller 3 månader varje gång det erbjöds när GP var nytt, men sen slutade det fungera. Nu funkade det igen så jag vet inte om det kommer funka för mig med 3-månadersdealen efteråt, antagligen inte. Men det är svårt att säga när man blir ny kund igen och när man räknas som gammal kund. Det är bara att testa i vilket fall så ser du.
Postad 08 juli 2021 - 10:42
Postad 08 juli 2021 - 11:43
En del längre konversationer blir det väl, men inget som stör särskilt mycket. Och då brukar jag störa mig på sånt...
Kanske var mest i början helt enkelt. Nu flyter det på väldigt bra.
Mycket roligt spel!
Edit: sen kan man ju snabbspola lite i dom flesta sekvenser genom att trycka på A.
Ibland läser jag bara texten snabbt och sen skippar vidare. Tycker ändå jag hänger med bra i storyn.
Redigerat av karlnr9, 08 juli 2021 - 11:47.
Postad 08 juli 2021 - 11:56
Like a Dragon är spelet med den trögaste/långsammaste starten av alla. Om man inte har spelat någon del tidigare bör man enligt alla rekommendationer börja med 0 eftersom det både är bäst och den naturliga startpunkten på hela Yakuza-storyn.
Man kan börja med sjuan eftersom det inte handlar om samma karaktärer men det är inte optimalt. Helt annat stridssystem också förstås.
Edit: Grafiskt ser 0 likadant ut som Like a Dragon, lite bättre kanske.
Redigerat av Zoiler, 08 juli 2021 - 11:58.
Postad 08 juli 2021 - 14:05
Like a Dragon är spelet med den trögaste/långsammaste starten av alla. Om man inte har spelat någon del tidigare bör man enligt alla rekommendationer börja med 0 eftersom det både är bäst och den naturliga startpunkten på hela Yakuza-storyn.
Man kan börja med sjuan eftersom det inte handlar om samma karaktärer men det är inte optimalt. Helt annat stridssystem också förstås.
Edit: Grafiskt ser 0 likadant ut som Like a Dragon, lite bättre kanske.
Ville mest testa vad det är för typ av spel så det blev Like a Dragon, men då vet jag att starten är extremt trög för jag började nästan undra…
Postad 08 juli 2021 - 14:18
Ville mest testa vad det är för typ av spel så det blev Like a Dragon
Dragon är det som skiljer sig mest från övriga iom att det är turbaserade RPG-strider med en ny protagonist, så det är inte helt indikativt för serien
Men tja, det är mycket mellansekvenser i alla spel. De är väldigt storybaserade.
Postad 08 juli 2021 - 14:28
Är en del roliga hyllningar till t.ex. Dragon Quest, som hjälten är insnöad på
Verkar som att det blir Judgment serien som fortsätter med det klassiska beat em up systemet.
Postad 26 juli 2021 - 10:43
Postad 26 juli 2021 - 11:26
Blir lite avslappning i förhållande till dom vanliga snabba och ryckiga spel jag spelat på sistone.
Postad 26 juli 2021 - 11:28
Postad 28 juli 2021 - 09:22
Nu fick jag nåt som ser ut som en stäpp i Kazakstan där dom lite random slängt ut ett gäng monopol-hus.
Postad 28 juli 2021 - 10:11
Jag kände då igen mina hemtrakter. Det var imponerande nog. Men folk verkar ha köpt någon slags hype där det ska va mer detaljerat än Google earth. Har aldrig gått köra vfr tidigare. Jag tror tidigare flight simulator fans är mer impade. Dock så är de mindre impade av fysiken och systemmodelleringen. Men de har en stark tredjepartsmarknad bara hoppas grunderna är vettigt.
Har egentligen bara flygit ga och vfr där är det trevligt.
redigerat mobilknappande med redigt tangentbord
Redigerat av oqvist, 28 juli 2021 - 12:58.
Postad 28 juli 2021 - 11:58
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar