Nåt tips på överkomlingt halvbillig 75-85 (4k)
Kommer bara användas till Xbox SX & PS5.
och inte dagligen utan sporadiskt, så därav cheap is better
126 relaterade trådar
Postad 08 september 2021 - 10:57 Nåt tips på överkomlingt halvbillig 75-85 (4k) Kommer bara användas till Xbox SX & PS5.
och inte dagligen utan sporadiskt, så därav cheap is better Postad 03 oktober 2021 - 12:43 Är Sony KE85XH9096 för 23000:- fortfarande en bra investering (oktober 2021)? https://www.mediamar...ep-1332955.html
Eller är det bättre att hoppas på deals närmare black friday och julhandeln? Eller vänta in lägre priser på J-modellerna? Postad 08 oktober 2021 - 14:36
Inte märkt några försämringar då iallafall vad gällande bild/prestanda? Postad 02 juni 2022 - 11:54 Postad 30 juni 2022 - 18:28 https://www.mediamar...V 75 och större Var den verkligen vettigt prissatt från första början??🤓 Redigerat av tjomm, 30 juni 2022 - 18:29. Postad 13 juli 2022 - 11:31 Jag är lite sugen på att slå till på en Sony 85" XH90 nu när den nu går att få för 19990 kr, men är det helt galet att köpa en 2020-modell såhär 2022?
Kan förstås få en 77" B1 OLED för samma pengar, men känner att det är för liten storlek för att vara värt det, 83" OLED hade förstås funkat men de är alldeles för dyra. Har inte möjlighet att lägga mer än runt 20k och då känns ändå Sonyn som det bästa alternativet idag, eller har jag missat nån?
Kikat på Sony 85X95J också och den känns ju förstås vassare men kostar som billigast 34K i nuläget och det är en bra bit över min budget (och så mycket bättre verkar den inte vara heller för den delen).
Någon som har några tips på några andra roliga alternativ som jag missat?
Antar att det kan komma mer prissänkningar etc till Black Friday, men vet inte om jag har lust och ork att vänta tills dess.. plus att det känns som 85"-modeller kanske ändå inte kommer vara de vanligaste att reas ut då heller, men jag kanske har fel? Postad 13 juli 2022 - 19:10 Senaste modellen 2022 som ersätter denna mellanklass som 9096 är 93j men den släpptes aldrig här på 85". Finns på 75" för 15990,kr. 95j är deras premium som tidigare hette xh9505 och dom har alltid varit extra dyra tyvärr. Hur nästa års modeller blir som är ju frågan och på vilket sätt dom är förbättrade. Men visst varje ny modell som släppts har ju presenterats med en del förbättringar. Har du kollat upp om 9096 finns i någon butik nära dig så du kan få testa den själv? Folk reagerar olika på detta med blooming som inte går att undvika med denna teknik. Jag själv stör mig extremt mycket på detta emellanåt i vissa filmer/serier/scener. Ja min fru också kan tilläggas för den delen. Medans min mor gör det inte men hon är ju 70+ också 😅 Man ska inte tro att rymden är svart med denna modell för det räcker med en subtitle så lyser halva skärmen upp. Jämför du det med en oled/amoled så är det kolsvart och så perfekt det går. Jag skulle föredra en 75/85" oled alla dar i veckan men inte till dessa priser. Den har haft lite buggig mjukvara ibland men fungerar bra överlag. Blir väldigt mycket film/serier här hemma samt spel nu med ps5/switch. Bror min har också en 9096 och det är exakt samma sak på den, även på 9505 vi har dock så har den fungerat bättre. Om du inte stör dig så mycket på blooming så är det en bra tv för priset och du lär nog hamna framför TVn mer än vad du gör nu. [quote name="Hellberg" post="4652068" timestamp="1657708313"] Jag är lite sugen på att slå till på en Sony 85" XH90 nu när den nu går att få för 19990 kr, men är det helt galet att köpa en 2020-modell såhär 2022? Denna modell har jag gått ner till detta pris från och till många gånger nu det senaste året. Mediamarkt har haft totalt utförsäljning på modellen några gånger nu också för samma pris 😅 Senaste modellen 2022 som ersätter denna mellanklass som 9096 är 93j men den släpptes aldrig här på 85". Finns på 75" för 15990,kr. 95j är deras premium som tidigare hette xh9505 och dom har alltid varit extra dyra tyvärr. Hur nästa års modeller blir som är ju frågan och på vilket sätt dom är förbättrade. Men visst varje ny modell som släppts har ju presenterats med en del förbättringar. Har du kollat upp om 9096 finns i någon butik nära dig så du kan få testa den själv? Folk reagerar olika på detta med blooming som inte går att undvika med denna teknik. Jag själv stör mig extremt mycket på detta emellanåt i vissa filmer/serier/scener. Ja min fru också kan tilläggas för den delen. Medans min mor gör det inte men hon är ju 70+ också 😅 Man ska inte tro att rymden är svart med denna modell för det räcker med en subtitle så lyser halva skärmen upp. Jämför du det med en oled/amoled så är det kolsvart och så perfekt det går. Jag skulle föredra en 75/85" oled alla dar i veckan men inte till dessa priser. Den har haft lite buggig mjukvara ibland men fungerar bra överlag. Blir väldigt mycket film/serier här hemma samt spel nu med ps5/switch. Bror min har också en 9096 och det är exakt samma sak på den, även på 9505 vi har dock så har den fungerat bättre. Om du inte stör dig så mycket på blooming så är det en bra tv för priset och du lär nog hamna framför TVn mer än vad du gör nu. [quote name="Hellberg" post="4652068" timestamp="1657708313"] Jag är lite sugen på att slå till på en Sony 85" XH90 nu när den nu går att få för 19990 kr, men är det helt galet att köpa en 2020-modell såhär 2022? Postad 14 juli 2022 - 01:21
Har varit runt i ett par butiker och kollat men inte sett någon som har den. Tack hursomhelst för ett väldigt utförligt och bra svar! Hade inte insett att den kostat 19990 ett tag nu, kanske är möjligt att den kommer sänkas ännu mer, eller så stannar den på 19990 tills den sålts slut, svårt att veta förstås. Såg nu att 85XH95 finns på HiFi-klubben för 25k också, kanske funnits innan man såg det först nu. Men känner nog ändå att XH90 är en bättre deal då, 95an är ju visserligen ljusstarkare, men enligt Rtings test så innebär det också att XH95 har mer blooming än XH90. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |