Min kompis ser inte alls tjusningen med DS så ja kan nog hämta det snart hehe
Demon's Souls (PS3) (PlayStation 3-spel) | 1 | (15) | 549:- | |
Demon's Souls - Deluxe Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) | 1 | (0) | Inga priser | |
Demon's Souls - Limited Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) | 1 | (0) | Inga priser | |
Demon's Souls - Black Phantom Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) | 1 | (1) | Inga priser | |
Demon's Souls (PS5) (PlayStation 5-spel) | 2 | (3) | 499:- |
Demon's Souls ( inlägg) | 14 år sedan |
Postad 23 december 2009 - 20:55
Min kompis ser inte alls tjusningen med DS så ja kan nog hämta det snart hehe
Postad 04 januari 2010 - 22:45
Bara den falske kungen, den blåa draken och gamle Doran kvar.
100 timmar
Ett löjligt bra spel.
Postad 05 januari 2010 - 16:10
Postad 09 januari 2010 - 11:08
PSN: RadiozoSE
Postad 09 januari 2010 - 14:33
Postad 25 januari 2010 - 19:37
*edit*
Äsch, kunde inte hålla mig. Beställde det från Axel Music.
Redigerat av Unregisterede32cf070, 25 januari 2010 - 21:33.
Postad 26 januari 2010 - 08:22
Faktiskt så tycker jag att Demons Souls är perfekt att ta upp å spela även kortare stunder..
Mest för att det är så pass svårt stundvis att man annars kastar kontrollen i väggen hehe
Men fifaaasen vilket spel..
har det utlånat men kan ändå inte sluta tänka på spelet
Lätt 2009 år bästa spel enligt mig...Om inte det bästa sen Shadow of the Colossus
Postad 27 januari 2010 - 23:12
Postad 02 februari 2010 - 23:30
Redigerat av Unregisterede32cf070, 02 februari 2010 - 23:30.
Postad 03 februari 2010 - 09:20
Beställde det nyss från Dustin, börjar nästan att fundera på att avbeställa det då verkar finnas en överhängande risk att några handkontroller kommer att få sätta livet till.....
Beslutsångest...jag vet.
Spelade nyss igenom Dragons Age (ca 80 tim), och det var ett spel jag gillade med lagom svåighets grad.
Ni som lirat båda spelen, går det att ens jämföra dem eller pratar vi fia med knuff kontra vm i schack?
Postad 03 februari 2010 - 10:30
Demons Souls är svårt men ändå rättvist..
Tycker inte man ska vara orolig för svårighetsnivån...
Finns vissa klasser som gör ens liv mycket lättare från början och bra walktroughs på nätet om man behöver hjälp..
Postad 05 februari 2010 - 14:16
Eller har din PS3 fått tugga i sig en handkontroll heh
Postad 05 februari 2010 - 21:21
Postad 05 februari 2010 - 21:43
annars spelar det inte såå stor roll vad man börjar som..
du kan ju utveckla gubben som du vill
Postad 06 februari 2010 - 00:58
Först varvet var lite halvsvårt. Andra varet busenkelt och sen blir det bara ännu lättare.
Postad 06 februari 2010 - 16:47
Postad 06 februari 2010 - 17:22
Planen är att prova ikväll. har liksom fastnat i Mass Effect 2 hela tiden.Hunnit testa än ?
Eller har din PS3 fått tugga i sig en handkontroll heh
Jag ar börjat vänta mig vid handkontrollen nu.
Postad 06 februari 2010 - 21:56
Kör från början som tjuv och använd inte magi och kör med 2 dolkar
Postad 07 februari 2010 - 00:18
Något som slog mig är hur mycket spelet påminner om A.D.O.M. när det kommer till spelkänsla. Mycket trevligt.
Postad 07 februari 2010 - 00:50
Har sträckspelat i två timmar nu med min Temple Knight. Har inte riktigt fått kläm på allt ännu, men jag har lyckats hitta en ring som ger mig mer HP (alltid trevligt) och låst upp en genväg. Har dock inte listat ut hur man går upp i level ännu. Har mest dött när jag stött på en nisse med lans som thrustar bort all min stamina.
Något som slog mig är hur mycket spelet påminner om A.D.O.M. när det kommer till spelkänsla. Mycket trevligt.
Där finns en kille med lans i början av spelet som man gissningsvis bör spara tills senare. När jag kom dit så fanns det en varning som sa att man bör vara minst soul level 50 innan man plockar honom, lyssnade självklart inte och gick på en nit.
Jag upptäckte själv hur man går upp i level, när du dödat första bossen (du vet när det hänt) så ska du åka tillbaka till the Nexus. Väl där kommer person A skicka dig till person B, när du är färdig hos B så går du tillbaka till A och det är där du kan gå upp i soul level. Kryptiskt utan att vara en alltför stor spoiler
EDIT: Har precis stött på mina första fiender som använder sig av magi, mer än lite besviken på min sköld som inte tycks hjälpa mig längre ;(
Redigerat av Smith, 07 februari 2010 - 00:51.
Postad 07 februari 2010 - 15:05
Redigerat av Zebra, 07 februari 2010 - 15:06.
Postad 07 februari 2010 - 19:12
Där finns en kille med lans i början av spelet som man gissningsvis bör spara tills senare. När jag kom dit så fanns det en varning som sa att man bör vara minst soul level 50 innan man plockar honom, lyssnade självklart inte och gick på en nit.
Det förklarar saken, många själar har jag lämnat kvar på den där muren...
Enda varningen jag fick innan var "Bevare of misunderstanding what's ahead". Jag fattade ingenting, hade det stått att jag skulle ha soul level 50 innan så hade jag nog inte försökt så mycket.
Fan, måste spela RE5 med en polare snart, men vill egentligen questa vidare.
Fantastiskt spel!
Postad 07 februari 2010 - 20:17
Fasen måste se till att ja får tillbaka mitt ex snarast
Postad 07 februari 2010 - 22:02
Det förklarar saken, många själar har jag lämnat kvar på den där muren...
Enda varningen jag fick innan var "Bevare of misunderstanding what's ahead". Jag fattade ingenting, hade det stått att jag skulle ha soul level 50 innan så hade jag nog inte försökt så mycket.
Fan, måste spela RE5 med en polare snart, men vill egentligen questa vidare.
Fantastiskt spel!
Alla dom där meddelandena ger en extra dimension till spelet, man är verkligen på helspänn när man varnats för en kommande fälla.
Rent tekniskt så är det här verkligen spelet jag letat efter länge, kan inte komma på något spel där stridssystemet känns så oerhört belönande. Även de första fienderna på första banan kan skada mig riktigt rejält om jag inte brukar allvar och det är något jag älskar.
Sen miljöerna! Trånga, nästan klaustrofobiska grottor har aldrig varit en höjdare tidigare. I Demon's Soul så njuter jag av varje meter. Dock är jag inte helt nöjd med hur dom hanterar nivåskillnader i spelet, hela sekvensen där man ska "trilla" ner i ett schakt känns oerhört frustrerande. Visst är det emellanåt skönt att slippa tänka på en "hopp-knapp" men just där kände jag mig bara handikappad.
EDIT: Kom att tänka på en detalj, hur är det med magi? Har inte satsat ett jota på det ännu och min korsriddare klarar sig bra för tillfället. Bör jag börja varma upp för att magi och mirakel kanske kommer bli nödvändiga längre fram?
Postad 09 februari 2010 - 00:12
Postad 09 februari 2010 - 21:36
Är det meningen att man ska spela en värld i taget eller är det medveten sandlåda över allt?
Kan man välja mellan värdarna?!
Angående boss 2 i värd 2...
Postad 10 februari 2010 - 20:50
Postad 10 februari 2010 - 23:16
Inte för att jag provat, men jag kan i alla fall peta på arkstenar till världar utanför slottet. Fast det känns lite som att mucka med ödet när jag ännu inte kommit förbi "1-2".
Hoppade vidare till värld 3-1, bered dig på spända nerver när du väl kommer dit. Inte märkbart svårare än tidigare nivåer men har iofs bara dödat första bossen.
Oerhört svårt att lägga bort spelet, fick hem Bioshock 2 idag och har Dantes Inferno liggandes sen tidigare. Inget av spelen lockar mig mer än Demon's Soul gör.
Postad 10 februari 2010 - 23:36
*edit*
Den här sketna handkontrollen kommer att kosta mig en shopkeeper snart! Har vid tre tillfällen ställt ner handkontrollen på soffbordet (R2 trycks ned) varpå min karaktär tar i för kung och fosterland och drämmer Bastard sword rätt i backen. Vad skulle hände om en NPC råkade stå i vägen?
Redigerat av Unregisterede32cf070, 11 februari 2010 - 00:06.
Postad 11 februari 2010 - 07:58
Dödar nu NPC kommer de aldrig tilbaka
Vist är det härligt med ett spel som inte håller en i handen och daltar med en
Postad 11 februari 2010 - 08:15
Håller med. Blev just ryggdunkad till slask av
Spoiler. Har Infamous, Little Big Planet, Valkyria Chronicles, Mass Effect 2, Bayonetta, Killzone 2 och God of War 1 & 2 liggandes i en låda. Det enda som lockar lite är Mass Effect 2, men det lyckas inte leverera samma spänning i gameplay som DS. Grymt. Ser fram emot en uppföljare redan.
Just den bossen är relativt enkel, ett tips är att fokusera på honom sist och hantera resten av fienderna först.
Råkade för övrigt döda en shopkeeper i värld 2-2, en gammal man som råkade sitta alldeles för nära när fienderna attackerade och swooosh. Har kommit på mig själv med att gilla att det inte går att sälja items i spelet, aldrig varit ett stort fan av att gå runt och konka på alla trasiga svärd och brutna pilbågar bara för att få lite extra guld när jag kommer tillbaka till staden.
EDIT:
Har läst en del på Demon's Souls Wiki och måste säga att det ger en ökad behållning för spelet, speciellt om man som mig inte läser pappersmanualen. Jag undviker de rena guiderna för bossar och banor men läser mycket om kontrollen, tips och olika items.
Redigerat av Smith, 11 februari 2010 - 20:45.
Postad 11 februari 2010 - 21:56
Det förvånar mig iofs inte . Undrar när man ska ha tid med detta, helt klart måste jag spela det. Kan de inte släppa det i europa så man får det gratisInget av spelen lockar mig mer än Demon's Soul gör.
Det kom nyss rykten om en tvåa förresten.
http://www.thinkdigi...-soon_4021.html
Postad 11 februari 2010 - 22:25
Just den bossen är relativt enkel, ett tips är att fokusera på honom sist och hantera resten av fienderna först.
Tog honom på tredje försöket, jäklar vilken adrenalinkick! . Lyckades samla själarna från min gamla blodfläck varje gång så jag hade en fin pott på nästan 17000 när jag återvände till Nexus. :-)
Postad 11 februari 2010 - 23:38
och även hjälpa andra spelare?
fast de är lite fuskigt att va flera..men har man kört fast så kan de ju va trevligt :-)
Postad 11 februari 2010 - 23:44
du vet att du kan ta hjäp av andra spelare för att klara bossar?
fast de är lite fuskigt att va flera..men har man kört fast så kan de ju va trevligt :-)
Har inte utnyttjat det systemet ännu, dog precis i värld 3-2 (trillade ner ) och funderar på att ställa mig vid någon enklare boss för att få åka med i en annan spelares värld och bli till liv igen.
Postad 12 februari 2010 - 19:30
Jo, men man måste vara i body form för sånt va?du vet att du kan ta hjäp av andra spelare för att klara bossar?
Lyckades på någe vis låsa upp grinden i början av 1-1 och passade på att trosa runt lite.
Postad 12 februari 2010 - 19:44
This stone is obtained from the Maiden In Black after defeating Phalanx and speaking with the Monumental on the third floor of the Nexus. It allows you to leave your Blue Soul Sign when in soul form, letting other players summon you to their worlds in the form of a Blue Phantom.
Kolla wiki...
massor me tips
http://demonssouls.w...t.com/eyestones
Postad 12 februari 2010 - 20:30
Postad 12 februari 2010 - 20:37
Iofs kan man inte hojta på hjälp heller...
Postad 13 februari 2010 - 22:20
Finns det någon påtaglig fördel med att vara levandes? Jag gör mer cirkus 10% mer skada och låter mindre när jag är i soul-form, jag har förvisso 25% mer liv (använder Cling Ring) när jag lever men att oroa sig över world tendency förlust varje gång man dör gör att man nojjar sig så jäkla mycket extra över att ta sig runt levandes.
Bara en fördel. Du kan bjuda in andra att hjälpa dig när du får problem. Dock finns risken du blir invaderad istället.
Är det meningen att man ska spela en värld i taget eller är det medveten sandlåda över allt?
Tanken är att man ska spela 1-1, 2-1, 3-1, 4-1, 5-1 osv. 1-4 är egentiligen "sista banan"
MAn kan dock spela i vilken ordning man själv vill. Bara 1-3 som har begränsning.
Postad 14 februari 2010 - 09:04
Har även blivit invarderad och dödad av en annan spelare samt hjälpt till som blå fantom nu. Spännande koncept det där. :-)
*edit*
Hittade en stege...
Redigerat av Unregisterede32cf070, 14 februari 2010 - 12:02.
Postad 17 februari 2010 - 03:24
Håller på kör min andra runda. ******** va kul det är nu!
Fick spelet i torsdags. Förstod inte riktigt va folk såg i spelet förrän jag klarade 2-3 banor. Nu är jag helt såld
Online läget är riktigt roligt. Blir konstant invaderad sen jag börja köra andra vändan. Men jag lyckats besegra samtliga
Kör mage combo melee med fullt uppgraderad cresent falchion (ger MP regain) och insane catalyst.
Ett råd. För er som kör första rundan. Sök på internet hur ni kan föbättra eran char. Finns grymt mycket man lätt missar igenom att plöja igenom bana efter bana.
Postad 17 februari 2010 - 17:38
Postad 17 februari 2010 - 20:14
Synd att man inte kan invita folk. Hade varit desto roligare och köra genom andra omgången tillsammans med nån annan. Ibland är det svårt och få o joina me..antar att man skulle köpt d vid release.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar