Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gästbok för NeoOne

13 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 04 februari 2005 - 12:10

NeoOne
  • NeoOne
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0
Välkommen till min gästbok!

#2

Postad 04 februari 2005 - 16:31

NeoOne
  • NeoOne
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0
Ska fixa lite roligare bilder på min hemmabio, och lite grymma dvd utgåvor! :=)

Kanske roligare att skriva något då och lägga en trevlig kommentar...

#3

Postad 11 februari 2005 - 18:06

NeoOne
  • NeoOne
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0
18/2 så får jag äntligen min nya cd spelare Classic.No.01B ;)

Då jäklar blir de till att rocka 2 kanals igen....

#4

Postad 07 mars 2005 - 14:14

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0
HK-stapeln ser rätt stilig ut :(

Svårt att få överblick hur det ser ut i resten av rummet bara. Var du projicerar bild och sitter osv...

#5

Postad 20 mars 2005 - 23:26

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
Tjena.. Tänkte bara tipsa att om du fortfarande kör dina dynaudio med supra ply?
Prova annars IXOS blå högtalarkabel, den gör helt klart bättre ljud för dynaudio.
Gjorde det för mig ivf så om du vill så prova gärna. kostar bara 50:-/m

Mvh
Andreas

#6

Postad 27 mars 2005 - 17:45

NeoOne
  • NeoOne
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0
Tack för tipset andy76q..

Ska prova lite olika kablar, som jag ska inhandla lite nya kablar till sommaren.

Så de blir till att jag kommer testa lite olika kablar framöver så jag kommer så nära som möjligt mitt ljud ideal..

Alla tips är välkommna...

Har nu snickrat ihop mitt nya hifi rack, de är klart mer eller mindre iallafall..
Ska kapa benen lite så de inte är så högt som de är nu, sedan fyller mitt nya slutsteg upp den tomma hyllan som är på bilden..

Fortsatt Glad Påsk till er alla.. :)

#7

Postad 01 juni 2005 - 02:36

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
Tjena..


Är nu nöjd med ditt classic slutsteg? Hur tycker du att det spelar ihop med dynaudio?

Är precis i köptaget om att lägga en beställning på just det slutsteget, kostar ju bara runt 3000 om jag har förstått det rätt.

Och sen åter ett förslag är att kolla in audioquests kablar, har precis köpt lite ny elektronik och har hittat en grym combo på audioquest kablar och det låter så bra, har verkligen lyft mina Dynaudio 72se till högre nivåer.

Dock så kostar dom lite, men det ska köpas begagnat så då kan man komma undan med mindre pengar.

Ha det.

Mvh
Andreas

#8

Postad 06 juni 2005 - 11:38

NeoOne
  • NeoOne
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0
Tjenare andy76

Jag är riktigt nöjd med mitt classic slutsteg, de spelar otroligt bra ihop.
Basen är mycke djupare och snabbare nu. Tidigare så var musiken inte så djup på något sätt, dessutom orkade inte min lilla HK 630 driva de rättvist över huvudtaget tyvärr.

De är mycket roligare att lyssna på musiken nu, jag visste redan när jag köpte mina högtalare att jag var tvungen att köpa ett slutsteg som de inte fanns nog med kraft i min HK. De är en enorm skillnad med ett slutsteg till Dynaudio.

Köpte även nya kablar som jag kör mellan min cd spelare och förstärkare samt mellan slutsteg och förstärkare.
De blev 2 par Audioquest - Diamondback. Jag är väldigt nöjd med mitt ljud nu, nu kommer jag satsa mer på rum akustiken än mer saker till min anläggning. Mycke ligger i hur rummet är också, vad de är för dämpnings matrial osv.

Hur jag löser allt detta får ni sedan se i mitt dedikerade hemmabio rum som är klart till Juli någonstans där. B)

Men angående slutsteget ifrån classic, kan inget annat är att rekomendera de..
Förstår att du är tycker dina Audioquest kablar gjorde lite extra, för de tycker jag med. :)

Mvh NeoOne

Redigerat av NeoOne, 10 juni 2005 - 22:40.


#9

Postad 06 november 2005 - 21:47

AwdS
  • AwdS
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Ser fint ut!, Hur många stolar ska du?

#10

Postad 09 november 2005 - 19:15

NeoOne
  • NeoOne
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0
Vill börja med att säga tack AwdS.

Alltid kul att få höra att de man gör ser fint ut även ifrån andra. De värmer...

Jag kommer att ha 8 stolar totalt i salongen. 3 fram och 3 på mellersta raden, och 2 st längt bak.

Jag ju nämna att jag bor i en lägenhet därav min lilla plats brist, men jag är övertygad om att de kommer bli lika fint och bra som om jag hade haft ett större rum.

Kan ju också tala om att mitt bio rum är på 11 kvm.

Allt hänger på hur hängiven man är åt sin biosalong. :)

De är ju fortfarande en hel del saker kvar som ska fixas, men saker och ting kostar mer pengar än vad man har ibland. Så därför tar mitt bygge lite extra tid.

Men som man säger, den som väntar på något gott väntar inte förgäves.

Mvh NeoOne

Redigerat av NeoOne, 09 november 2005 - 19:18.


#11

Postad 03 augusti 2006 - 14:18

The Trooper
  • The Trooper
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0
Tycker du har fått till det jäkligt bra på det begränsade utrymmet, snyggt jobbat.

Visst är du välkommen på provlyssning. :unsure:

#12

Postad 27 december 2006 - 18:51

Dewey
  • Dewey
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Skönt att se ett dedikerad biorum som inte har röd färg, blå och svart funkar fint. En 10:a!

Redigerat av Dewey, 27 december 2006 - 18:51.


#13

Postad 15 maj 2008 - 17:31

Crosstjeck
  • Crosstjeck
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
NeoOne,

riktigt imponerande bygge! Har ett rum med motsvarande yta och kanske, kanske en dag kan jag komma upp i samma standard.

Nu undrar jag, vad är det för färg du har på väggarna? Är det en ren gråskala utan inlag av andra kulörer? Har själv målat upp S-2500, 3500, 4500, 6500 som prov men är lite osäker på hur det blir i ett störr perspektiv. Alltså, vilken färg var det?

Mvh

#14

Postad 23 februari 2009 - 10:40

NeoOne
  • NeoOne
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0
Nu har det skett en tillökning i hemmabio/hifi familjen. :)

Äntligen står ståtliga Dynaudio Focus 140 i vardagsrummet och spelar helt underbart. Himalaya återfinnes i soffan.

Mvh NeoOne



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Kurben
    2024-05-10 10:15:28
  • Kurben
    2024-05-10 10:09:13
  • Bion idag
    DPC
    2024-05-08 09:21:33
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.