Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gästbok för AndreWerdenskrieg

70 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 22 september 2005 - 01:15

AndreWerdenskrieg
  • AndreWerdenskrieg
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Välkommen till min gästbok

#2

Postad 22 september 2005 - 07:21

Unregistered2431065f
  • Unregistered2431065f
  • Lärjunge

  • 473 inlägg
  • 0
Mycket snyggt! :huh:

#3

Postad 22 september 2005 - 16:44

oster
  • oster
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0
Såå ###### snyggt :P
Jag får be om ursäkt för spårket, men det du har skapat är något helt speciellt :P
läckert! bra jobbat!!

#4

Postad 22 september 2005 - 16:53

odditee
  • odditee
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0
Riktigt fräscht! Kommer sträva efter något liknande när min renovering börjar, diskret och enkelt!
Vad är det för hi-tech kyl du har? :P

#5

Postad 22 september 2005 - 19:49

Unregisteredc3c83da7
  • Unregisteredc3c83da7
  • Forumräv

  • 538 inlägg
  • 0
Ruggigt snygg lägenhet..Allt håller grym klass...Bra jobbat.

#6

Postad 22 september 2005 - 22:35

AndreWerdenskrieg
  • AndreWerdenskrieg
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0

Riktigt fräscht! Kommer sträva efter något liknande när min renovering börjar, diskret och enkelt!
Vad är det för hi-tech kyl du har?  :P

<{POST_SNAPBACK}>


Takk for fine tilbakemeldinger.

Side-by-side-kylskapet vårt er en Whirlpool.

#7

Postad 23 september 2005 - 00:14

Unregisteredc3c83da7
  • Unregisteredc3c83da7
  • Forumräv

  • 538 inlägg
  • 0
Ger en 7:a för hemmabion. och en 10:a till ditt hem :P . är det villa eller lägenhet?

#8

Postad 23 september 2005 - 00:27

AndreWerdenskrieg
  • AndreWerdenskrieg
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0

Ger en 7:a för hemmabion. och en 10:a till ditt hem :P . är det villa eller lägenhet?

<{POST_SNAPBACK}>

Takk! Det er en lägenhet.
Vi er nesten ferdige med å renovere, det er bare noen småting igjen.


Hemmabion skal etterhvert oppgraderes. Planen er å investere i en Denon 3919 eller Denon DVD-AX1V. Jeg vet inte hvor stor forskjell på bildet det er på disse to, så jeg vet inte hvilken jeg skal gå for. Hvis DVD-AX1V viser vesentlig bedre bilde enn 3910, blir det den.

Jeg har også lyst på en Denon AVC-A11xv pga. Audyssey-rumskorrektionen för 8 platser.

Planen er også å investere i nye höytalere. B&W FPM6 skal jeg ha etterhvert, men det er mulig jeg kjöper AudioPro Cinema Precision först.
Jeg skal også ha en B&W PV-1.
Vi skal også investere i en ny 50". Jeg regner med at det blir en Panasonic PV500.

Men akkurat nå har vi andre ting å bruke penger på, så anlegget vi har nå får väre bra nok en stund fremover.

Redigerat av AndreWerdenskrieg, 23 september 2005 - 00:28.


#9

Postad 23 september 2005 - 09:39

Z3M-johan
  • Z3M-johan
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0
Rent och fint, stora ytor! Älskar golvet! :P

Skall du ha in riktiga högtalare en gång måste du dock ha mer isolering, nakna rum är vackra men oj vad det stutsar. Vad har du för väggar? Betong?

Riktigt vackert och stilrent är det i alla fall! Ditt stora rum är som gjort för projektorinstallation :P

#10

Postad 23 september 2005 - 11:14

AndreWerdenskrieg
  • AndreWerdenskrieg
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0

Rent och fint, stora ytor! Älskar golvet!  :P

Skall du ha in riktiga högtalare en gång måste du dock ha mer isolering, nakna rum är vackra men oj vad det stutsar. Vad har du för väggar? Betong?

Riktigt vackert och stilrent är det i alla fall! Ditt stora rum är som gjort för projektorinstallation  :P

<{POST_SNAPBACK}>

Takk for trivelige kommentarer.

Noen av våre vegger er betong og noen er gipsplater(vet inte om det heter noe annet på svensk).

Vi har ok lyd nå. Vi mangler litt i nedre mellomtone-registeret som Pioneer'ene ikke helt klarer med, noe jeg regner med at større høytalere gjør. Ellers låter det veldig tøft når vi kjører på med film her. Vi har ikke hatt noe problemer med lyd ellers.

#11

Postad 23 september 2005 - 13:56

jacksaw
  • jacksaw
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Bara å gratulera! Finfint hem!

#12

Postad 23 september 2005 - 14:17

Unregistered8e483304
  • Unregistered8e483304
  • Lärjunge

  • 374 inlägg
  • 0
Hej! Riktigt snyggt! Vad är det för säng du har?

#13

Postad 23 september 2005 - 14:24

AndreWerdenskrieg
  • AndreWerdenskrieg
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0

Hej! Riktigt snyggt! Vad är det för säng du har?

<{POST_SNAPBACK}>


Hei.

Sengen er en Malm i ekfaner på 180x200 fra Ikea.

http://www.ikea.com/...umber=S29807667

Med avlastningsbord:
http://www.ikea.com/...productId=20700

#14

Postad 23 september 2005 - 15:41

zombiey2k81
  • zombiey2k81
  • Användare

  • 147 inlägg
  • 0
Verkligen stilrent, ser genomtänkt ut!

Har du renoverat eller är det nybyggt?

#15

Postad 23 september 2005 - 15:57

AndreWerdenskrieg
  • AndreWerdenskrieg
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Bifogad fil  stuerenovering_II.JPG   35,13K   1 Antal nerladdningar

Verkligen stilrent, ser genomtänkt ut!

Har du renoverat eller är det nybyggt?

<{POST_SNAPBACK}>

Takk!

Vi har renoverad.

#16

Postad 09 november 2005 - 20:57

24Seven
  • 24Seven
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0
Bra jobbat ! Respekt ! Mycket stilrent!

#17

Postad 23 januari 2006 - 10:47

AndreWerdenskrieg
  • AndreWerdenskrieg
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Jeg tenkte jeg skulle svare litt på noen spörsmål som jeg har fått.

Jeg ser at mange tror jeg sliter med dårlig lyd siden rommet er så åpent og "kaldt" og siden vi ikke har noen mattor.
Veggene våre består stort sett av gips og ikke betong, slik det kanskje kan se ut. Vi har ingen problemer med lyden og vi koser oss veldig under filmvisning.

Noen lurte på om det er to leiligheter som er slått sammen eller om det er et studio. Det er det altså inte. Det er en stor "vanlig" terrasseleilighet.

Takk til alle som har betygsätt.

#18

Postad 29 juni 2006 - 20:23

FiRREN
  • FiRREN
  • Lärjunge

  • 444 inlägg
  • 0
Tja! Super snyggt :)

Tänkte fråga vad du har köpt lådorna där du har dina filmer? Letar precis efter sådana.
Skicka gärna ett PM till mig, tack på förhand..

#19

Postad 29 juni 2006 - 23:20

AndreWerdenskrieg
  • AndreWerdenskrieg
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Takk!
Oppevaringen for DVD'er er fra Ikea og er kjöpt inn tidlig i 2005. Jeg vet ikke om man får tak i den lengre. Jeg tror den heter Haddal, men er usikker på dette.

#20

Postad 30 juni 2006 - 02:30

AndreWerdenskrieg
  • AndreWerdenskrieg
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Oppgraderinger er på gang.

Förste oppgradering:
Har kjöpt en XTZ 99W12S subwoofer. Fungerer den så bra som jeg håper, kommer jeg til å kjöpe minst én til.
Bilder kommer etterhvert.

Jeg håper også på å oppgradere ytterligere med nye höyttalere til hösten.

Elektronikken vil ikke bli byttet ut för DD+, DTS-HD, HDMI 1.3, Blu-Ray og 50" plattskjermer med 1080p er å få tak i til en overkommelig pris.

#21

Postad 13 juli 2006 - 08:51

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

  • 733 inlägg
  • 0
jag förstår vad du menar. jag själv har ju byggt mitt i x antal år..
ett tips är att du borde kolla på martin logans minsta modeller. de är lika stora som infinity, kostar runt 8000:-/st. men har banddiskanter vilket gör att du får ett renare ljud, lite likt elektrostaterna. jag ska absolut följa ditt galleri :)

#22

Postad 13 juli 2006 - 08:55

AndreWerdenskrieg
  • AndreWerdenskrieg
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Takker for tipset, Joakim123!

Hørte Infinity Cascade sammen med div. Krell-utsyr på Reference Audio i Stockholm och i mine örer låt det helt fantastisk. Cascade-serien passer også designmessig perfekt til mitt oppsett.

#23

Postad 23 augusti 2006 - 17:04

CallMeNobody
  • CallMeNobody
  • Beroende

  • 1 126 inlägg
  • 0
Hejsan, jag gillar panelerna du har monterat plasman och liknande på. Är det målad solid trä eller är det kanske spån med DC-fix (laminat)? Nått annat kanske? Jag försöker nämnligen komma på nått smidigt sätt att sätta upp min 37"are på.

mvh.


Edit.
Rent för jäkla snyggt :blink:

Redigerat av CallMeNobody, 23 augusti 2006 - 17:04.


#24

Postad 24 augusti 2006 - 11:14

AndreWerdenskrieg
  • AndreWerdenskrieg
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0

Hejsan, jag gillar panelerna du har monterat plasman och liknande på. Är det målad solid trä eller är det kanske spån med DC-fix (laminat)? Nått annat kanske? Jag försöker nämnligen komma på nått smidigt sätt att sätta upp min 37"are på.

mvh.


Edit.
Rent för jäkla snyggt :unsure:

<{POST_SNAPBACK}>


Hej CallMeNobody.

Panelet er av plywood og er behandlet med mörk brun bets.

Redigerat av AndreWerdenskrieg, 24 augusti 2006 - 11:21.


#25

Postad 20 september 2006 - 10:02

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0
Hej!

Bara undrar får man verkligen en lika bra ljudbild när man har högtalarna såpass högt som du har? Missar man inte en del ifrån diskanten t.ex. så att det låter "bättre" om man står upp istället för att sitta i soffan...?

Eller det kanske är bilderna som luras?
Snyggat som attan är det ju oavsett! :P

#26

Postad 21 september 2006 - 20:48

AndreWerdenskrieg
  • AndreWerdenskrieg
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0

Hej!

Bara undrar får man verkligen en lika bra ljudbild när man har högtalarna såpass högt som du har? Missar man inte en del ifrån diskanten t.ex. så att det låter "bättre" om man står upp istället för att sitta i soffan...?

Eller det kanske är bilderna som luras?
Snyggat som attan är det ju oavsett! :)

<{POST_SNAPBACK}>

Takker så mye! ;)
Nå bruker jeg mitt oppsett nesten utelukkende til film/tv, og da fungerer dette meget bra. Senterhöyttaleren er i hodehöyde og det er jo der det meste skjer. De andre effektene kommer jo da i de resterende höyttalerne, så höyden på höyttalerne gjör dette bare töffere.
Når det gjelder musikk, har jeg bare testet Diana Krall DVD'en og også her er jo stemmen i senterkanalen, mens piano, gitar etc kommer i de andre höyttalerne, så også her skaper det -i mine örer, en större virkelighetsfölelse.

#27

Postad 05 oktober 2006 - 23:49

Unregisterededfb6b6e
  • Unregisterededfb6b6e
  • Lärjunge

  • 351 inlägg
  • 0
Fin lägenhet du har, gillar tavlorna, vart har du hittat dom? Lokala konstgallerier?

#28

Postad 06 oktober 2006 - 04:34

AndreWerdenskrieg
  • AndreWerdenskrieg
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Takk!
Tavlorna er handlet hos BilledGalleriet, Oslo, Norge.
Mesteparten av tavlorna er av Tamara DeLempicka fra ca 1930.

-Werdenskrieg

#29

Postad 05 november 2006 - 00:02

Unregistereda4d76d4e
  • Unregistereda4d76d4e
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0
Mycket snyggt!! Gillar verkligen allt hemma hos dig utom utseendet på fronthögtalarna. Snygga stilrena färgval, snygga möbler, mycketfina tavlor mm.

Några frågor, vart hittar man din TV-Bänk? Är den i valnöt?
Sen undrar jag om det är en målning eller etttryck på det antika paret man ser på en bild?

Mvh John

#30

Postad 05 november 2006 - 01:20

AndreWerdenskrieg
  • AndreWerdenskrieg
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0

Mycket snyggt!! Gillar verkligen allt hemma hos dig utom utseendet på fronthögtalarna. Snygga stilrena färgval, snygga möbler, mycketfina tavlor mm.

Några frågor, vart hittar man din TV-Bänk? Är den i valnöt?
Sen undrar jag om det är en målning eller etttryck på det antika paret man ser på en bild?

Mvh John

<{POST_SNAPBACK}>

Takk for det!
Min TV-benk er customlaget etter mitt eget design. Den er laget i plywood som er betsat mörk brun.

Det antike paret er et ettertryck av Tamara DeLempicka fra ca 1930 og heter "Adam et Eve".

#31

Postad 05 november 2006 - 01:25

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Får väl hålla med alla andra. Jättefint! :D

#32

Postad 24 november 2006 - 15:17

AndreWerdenskrieg
  • AndreWerdenskrieg
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Da har jeg bestilt en XTZ 99W12S Left som skal spille sammen med min XTZ 99W12S Right.
De skal stå på hver side av racket, og jeg regner med -uten å ha testet dette -at de skal spille med elementet mot senter.

#33

Postad 29 januari 2007 - 14:56

AndreWerdenskrieg
  • AndreWerdenskrieg
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
I denne månadens (februari 2007) utgave av Hemmabio finnes det en 3-siders hemma-hos reportage fra vår integrerte stue/hemmabio. :ph34r:

#34

Postad 13 mars 2007 - 02:47

AndreWerdenskrieg
  • AndreWerdenskrieg
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Jeg takker alle som har gitt betyg på mine gallerier. :P

Jeg vil gjerne svare på noen kommentarer/frågar:

Integrert WAF Hemmabio

Du måste vara nöjd med dina XTZor

Ja, jeg er veldig nöjd med mina XTZ'er. De spiller meget bra til både musikk og film. Er du nöjd med din XTZ?


Men du saknar projja i dagsläget va?

Nej, jeg saknar ingen projektor. :P
Bygger jeg et dedikert rom en gang i fremtiden kommer jeg til å gå til innkjöp av både gulvstående höyttalere og projektor.


Måste få bra tryck med två såna subbar va? annars nöjd med bassarna eller?

Se innlegg över. Og se frekvenskurve i galleriet. :P


Kul och se att du också justerar sub-ljudet med Behringer FBQ 2496. Justerar du varje sub för sig och justerar du med frontarna på?


Jeg måler meg frem til beste plassering av hver sub, så justerer jeg begge samtidig. Jeg har også justert én og én, men fikk best resultat ved å justere dem samtidig.

Den frekvenskurven som ligger i mitt galleri er justert med fronter på. Har nå justert frem en ny frekvenskurve som öker fra 40hz og nedover til 22hz. Denne kurven er justert uten frontene.

Fremtidige Investeringer:

Dags o landa snart, eller ?

Kom gjerne med konstruktiv kritikk.

får man fråga va du skall me sådan elektronik till när du har så dåliga högtalare, för kom inte o säg att du skall ha dina infinty cascade till meridian elektronik......snacka om att kasta pärlor till svinen.....meridian = NHL, cascade = division 2 ishockey i sverige....ungefär, o då e d nästan snällt sagt....jisses!!!

Du har dine meninger, jeg har mine. I mine örer låter Cascade meget bra. Se også test i siste utgaver av High Fidelity, Lyd&bilde og Hemmabio.

Infinity Cascade er den höyttaleren jeg har hittat som passer mitt behov best i form av både meget bra lyd og meget bra design. Derfor er jeg også ute etter å få maksimalt ut av disse höyttalerne. Meridian 800-serien er regnet for noe av det aller beste og de er 100% oppgraderbare. Dvs at skulle jeg noen gang få anledning til å kjöpe en slik, har jeg en prosessor for livet.
Jeg har hört Cascade med elektronik til godt over 120.000 og det låt fantastisk. Jeg tror ikke de vil låte noe värre med Meridian elektronikk. Om jeg skulle velge å kjöre hi-end elektronik på mine höyttalere er det min sak og mitt valg.


Jeg tar gjerne i mot konstruktiv kritikk, men har man ikke annet å gjöre enn å rakke ned på andres utstyr eller tanker, kan man holde sine meninger for seg selv og ikke forsöple mitt galleri med slikt.

Mvh
AndreWerdenskrieg

Redigerat av AndreWerdenskrieg, 13 mars 2007 - 05:35.


#35

Postad 02 april 2007 - 20:38

endallas
  • endallas
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0
Hallå, mycket fint hem måste jag säga!

Jag satt och kollade på frekvenskurvan på dina xts w12 och undrar hur du har gjort med frekvenserna under 36 hz. Har du ökat dessa frekvenser med din FBQ eller har du sänkt alla andra och sedan skruvat upp volymen?

Med tanke på säkerheten (att inte överbelasta slutsteget), är det inte säkrare att sänka de andra och höja den generella volymen, eller det beror kanske på hur mycket suben är uppskruvad (spelas den på >50 % av max kanske det inte är några problem)?

Förresten vilken utrustning har du använt för uppmätningar (mic, datorprogram etc)?

Redigerat av endallas, 02 april 2007 - 20:41.


#36

Postad 02 april 2007 - 21:34

AndreWerdenskrieg
  • AndreWerdenskrieg
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0

Hallå, mycket fint hem måste jag säga!

Jag satt och kollade på frekvenskurvan på dina xts w12 och undrar hur du har gjort med frekvenserna under 36 hz. Har du ökat dessa frekvenser med din FBQ eller har du sänkt alla andra och sedan skruvat upp volymen?

Med tanke på säkerheten (att inte överbelasta slutsteget), är det inte säkrare att sänka de andra och höja den generella volymen, eller det beror kanske på hur mycket suben är uppskruvad (spelas den på >50 % av max kanske det inte är några problem)?

Förresten vilken utrustning har du använt för uppmätningar (mic, datorprogram etc)?

<{POST_SNAPBACK}>


Hej og takk for fin kommentar!

Jeg har gjort en ny kurve nå som jeg er enda bedre nögd med, men har brukt samme metode på båda kurverna. Jeg har först og fremst sänkt så jeg kom ned på en noenlunde jevn kurve. Så har jeg ökat på resten. Som du ser på mine to kurver så har jeg justert en god del.

Jeg har testet med t.eks Darla-scenen (Finding Nemo) og hadde ingen problemer med passere 100db. Jeg hadde enda endel å gå på. Jeg har også kjört hardt på både film og musikk. Jeg har aldri hatt antydning til ulyder i subbene eller kjent at subbene's forsterke har blitt for varme.
Volum har jäg på under 50% på båda subbene.

For å utföre mine mätningar har jäg använt:

RadioShack db-mätare:
http://www.lsound.no...group=0&id=1445

RadioShack's kompensasjonskart:
http://www.lsound.no...up=694&art=3146

Og sinustoner fra 12hz -120hz:
WinRar: http://www.kringlyd....il_120_alle.rar (23,3Mb) (høyreklikk for å lagre)
WinZip: http://www.kringlyd....il_120_alle.zip (23,9Mb) (høyreklikk for å lagre)

#37

Postad 03 april 2007 - 14:16

endallas
  • endallas
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0
Nice! tack så mycket! Jag tror jag har ett ganska bra grepp om hur det hela ska gå till nu.

#38

Postad 03 april 2007 - 15:32

AndreWerdenskrieg
  • AndreWerdenskrieg
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0

Nice! tack så mycket! Jag tror jag har ett ganska bra grepp om hur det hela ska gå till nu.

<{POST_SNAPBACK}>

Bare göy!

Jeg kan si at jeg först brukte maaaange timer på å finne rett plassering på subwooferen, hvor mange porter jeg skulle plugge, phase etc.

Behringeren hjalp meg med å finjustere og få maksimalt ut av subwooferen.
Av en meget erfaren hjemmekinoentusiast i Norge fikk jeg et tips om å begrense justeringene til 8db på Behringeren. De fleste justeringer jeg har gjort er små, men jeg har også noen större. Etter mine nye justeringer mener jeg å huske at jeg ikke har overskredet 8db.

#39

Postad 03 april 2007 - 23:04

endallas
  • endallas
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0
kommer det upp några mätkurvor, och vad som gjorts, på den nya inställningen? :P

Redigerat av endallas, 03 april 2007 - 23:05.


#40

Postad 03 april 2007 - 23:26

AndreWerdenskrieg
  • AndreWerdenskrieg
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0

kommer det upp några mätkurvor, och vad som gjorts, på den nya inställningen?  :P

<{POST_SNAPBACK}>


Jeg skal oppgradere anlegget formidabelt i sommer og ta nye bilder da. Jeg regner med at jeg også legger ut nye kurver + forklaring på endringer.

mvh
Werdenskrieg

#41

Postad 17 maj 2007 - 15:50

bosso
  • bosso
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0
Mkt snyggt.

Var har du köpt tvbänken?

#42

Postad 17 maj 2007 - 15:53

AndreWerdenskrieg
  • AndreWerdenskrieg
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0

Mkt snyggt.

Var har du köpt tvbänken?

<{POST_SNAPBACK}>

Takk!
TV-benken er laget av min bror etter mål og design fra oss.

#43

Postad 08 juni 2007 - 07:59

AndreWerdenskrieg
  • AndreWerdenskrieg
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
I kveld skal jeg hente min nye processor. Dette ser jeg veldig frem til. I löpet av de neste ukene får jeg processor, effektforsterker til front + center og effektforsterker til bakhöyttalerne. 2 ekstra XTZ99W12S er også på vei. Jeg vil da ha 4 stk XTZ99W12S (4 x 12" og 1600 watt til subwooferne, og 1000watt til höyttalerne).
På forsterkersiden er det produsenter som Krell og Parasound som er prioritert.
Nye bakhöyttalere bör også komme i löpet av en uke. Jeg har også lagt inn en bestilling på 20 meter med balanserte/XLR-kabler til hele anlegget inkludert subwooferne.
Til hösten kjöper jeg 50" plasma fra Pioneer's nye serie og mest sannsynlig en bd-spiller.

#44

Postad 21 juni 2007 - 08:27

AndreWerdenskrieg
  • AndreWerdenskrieg
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Krell Showcase, Parsound Halo A23 og 2 stk XTZ99W12S er nå i hus. Subbene har jeg ikke koblet opp enda, men resten spiller som en dröm. Anvender de XLR/balanserte inngangene/utgangene, noe som skal gi en ökning på 6dB i fölge Krell. Anlegget låter mycket åpent, detaljert og dynamisk. Er mycket nögd! :(

Nå venter jeg bare på hovedforsterkeren og Xindak-kablene.

#45

Postad 23 juni 2007 - 14:15

jonas.
  • jonas.
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Schyssta tavlor! Var har du köpt dem?

#46

Postad 24 juni 2007 - 06:32

Unregistered45ba0fab
  • Unregistered45ba0fab
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Kan bara hålla med resten av "dinna" gästboksbesökare!
Jobbar du med heminredning?? Själv kollar jag in den nya Panasonic TH50-PZ700 (full hd)
Såg den på mässan i tyskland .... det absolut bästa jag sett någon gång.

Mvh
Wolfgang

#47

Postad 24 juni 2007 - 07:59

AndreWerdenskrieg
  • AndreWerdenskrieg
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0

Schyssta tavlor! Var har du köpt dem?

Takk! Tavlorna er kjöpt på Bildegalleriet i Oslo, Norge.



Kan bara hålla med resten av "dinna" gästboksbesökare!
Jobbar du med heminredning?? Själv kollar jag in den nya Panasonic TH50-PZ700 (full hd)
Såg den på mässan i tyskland .... det absolut bästa jag sett någon gång.

Mvh
Wolfgang

<{POST_SNAPBACK}>

Heminredning er en relativt ny hobby, men det er ikke det jeg arbeider med til vanlig.

Panasonic'en frister mycket, men Pioneer 508/5080 frister enda mere. =)
Har Panasonic nå og er meget fornøyd. Jeg mener at Pioneer og Panasonic er de klart beste TV'ene på markedet.

Redigerat av AndreWerdenskrieg, 24 juni 2007 - 08:00.


#48

Postad 24 juni 2007 - 08:59

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

  • 5 433 inlägg
  • 0
vore det inte bättre att fixa till acoustiken i stället för att köpa till 2 halvtaskiga xtz subor
det är snyggt som fan men som sackt acoustiken suger.

Redigerat av Unregistered1022, 24 juni 2007 - 09:05.


#49

Postad 30 juni 2007 - 13:21

AndreWerdenskrieg
  • AndreWerdenskrieg
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Angående akustikken:
Oppsettet står i en stue, ikke et dedikert rom. Det er uaktuelt å dra inn diffusorer, bassabsorberer og what not. Dette er et hjem og ikke et gutterom. Jeg arbeider med å få lyden så bra som mulig i rommet uten å dra inn ting som ödelegger kosen i stua.

Jeg har planer om å leie inn et firma som kan gjöre en mätning av anlegget og komme med råd og tips angående akustikk. Det er ekstremt begrenset hva jeg er villig til å gjöre, men kanskje vi kan komme opp med en lösning som kan forbedre akustikken i rommet. Hvis ikke gjör det meg ingenting, for vi er begge veldig fornöyd med lyden i anlegget.

Hvis du har erfaring med at XTZ er halvtaskiga subber, så samsvarer ikke det med min erfaring. Jeg opplever XTZ som veldig bra subber, spesielt i forhold til prisen og dette blir stöttet av samtlige bransjebladet/magasiner jeg har lest tester i.

Hvordan du vet at akustikken suger i vårt rom uten å ha värt her skal jeg ikke spekulere i.

Redigerat av AndreWerdenskrieg, 01 juli 2007 - 06:22.


#50

Postad 16 juli 2007 - 19:50

AndreWerdenskrieg
  • AndreWerdenskrieg
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0

Är vädigt nyfiken på tavlorna(kvinnan i bilen,mannen i kostym) är det original? Vad heter konstnären? Mvh Miper


Hei ock takk for betyg=)
Kvinnen i bilen er en reproduksjon av Tamara de Lempicka's "Autoportrait" fra 1925, et selvportrett av maleren i hennes grønne Bugatti.
Mannen i kostym er en reproduksjon av Tamara de Lempicka's "Portrait du Marquis d'Afflitto" fra 1925.

Vi har også reproduksjoner av av Tamara de Lempicka's "Portait de Madame Allan Bott" fra 1930, Tamara de Lempicka's "Adam et Eve" fra 1932 och Tamara de Lempicka's "Printemps" fra 1928.

Originalmålningarne ligger i övre millionklassen och varje tavla bär på sin egen lilla historie.
Madonna har använt ett par av de Lempicka's konstverk i sina musikkvideor bl.a i Vouge-videoen.
Madonna äger flera av de Lempicka's originaltavlor.

http://www.goodart.org/artoftdl.htm

http://www.artprintc...ara DeLempicka


Den här förstärkar kombon förtjänar bättre signalkälla och framförallt bättre högtalare. Känns som att du lagt för mycket krut på förstärkeriet. Systemet blir ju inte bättre än den svagaste länken. Eftersom du har aktiva subbar så kräver de ju heller ingen kraft. Det kommer kanske ett par högtalare av bättre kaliber med tiden? och då kommer du verkligen se vad Krellarna går för.. Annars fint som bara den..


Riktigt fin elektronik!!!! Men seriöst, cascade till den elektroniken? Tycker att de förtjänar mer


Hei og takk for betyg! :)
Dere misforstår mitt oppsett. Jeg er ikke ute etter å få best mulig ljud. Jeg er ute etter å få best mulig ljud ut av det oppsettet jeg har med vegghengte höyttalere. Hvis jeg var ute etter best mulig ljud hadde jeg bygget et dedikert lytterom med gode golvhöyttalere. Men dette er en leilighet, et hjem, og vi synes vegghengte höyttalere passer best her.

Av vegghengte höyttalere tror jeg ikke man kan finne bedre höyttalere enn Infinity Cascade, ihvertfall ikke med like bra WAF/design. Derfor synes jeg at Cascade'ne fortjener best mulig elektronikk. cascade'ne har en fölsomhet på 87dB og behöver skikkelig med krefter for å virkelig våkne til liv.

Dette oppsettet spiller musikk som bare det! :)

Da må jeg også få spörre: Har dere personlig hört Krell/Cascade eller synser dere?

Angående bättre signalkälla så arbeter jag med saken.

=)

mvh
Werdenskrieg



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Kurben
    2024-05-10 10:15:28
  • Kurben
    2024-05-10 10:09:13
  • Bion idag
    DPC
    2024-05-08 09:21:33
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.