Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox one x vs Xbox one s

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 04 november 2017 - 14:59

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0
Ja snart stundar black friday, kul kul.

Är lite sugen på en ny konsol och funderar på mervärdet för en one x?

I skrivande stund äger jag ingen 4K tv och på one x lär ju 4K spel poppa upp. Kommer förmodligen köpa ny tv och då vill man ju såklart kunna spel med 4K. Men å andra sidan kanske 4K på nya titlar dröja?

Sen lär ju one s bli billiga inom kort, tänker på bf och julen. Ofta bra bundles.

Nu kör ju tex elgiganten one s inkl nya assasins creed + cod ww2 för 2490kr, helt ok pris.

Vad tycker ni? One s eller one x? Ta med i beaktande att one x kostar betydligt mer och man kanske inte ännu ”behöver” den nya hårdvaran?

#2

Postad 04 november 2017 - 15:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Men å andra sidan kanske 4K på nya titlar dröja?

 

De flesta nya stora spelen blir 4K på X, sen är det frågan om native eller uppskalat. Wolfenstein 2 är 4K t.ex.

 

Sen upp till dig angående priset men jag skulle valt X om jag inte hade nån konsol och tänker köpa 4KTV snart.



#3

Postad 04 november 2017 - 15:20

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0
Klart man egentligen vill ha one x. Synd att den inte finns som vit. Har ett vanligt one men skulle vilja ha en till att ha i vardagsrummet.

Får se vad kommande reor har att erbjuda.

#4

Postad 04 november 2017 - 15:22

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Jag har OG en S och nu en X på väg. utifrån mitt spelande och intresse så skulle jag säga köp X, äldre spel blir bättre och nya blir även bättre på en 1080p skärm (läs supersamplade = en skarpare bild) Men alla spel kommer fortsätta funka på OG/S så du missar inget, mer än ögongodis och då högre upplösning som X erbjuder.

 

Men det mest ekonomiska är ju en S, köpte min för 2000kr förra året, så 2 spel för 500kr låter najs om det är spel du vill ha.

Nya assasins creed skulle jag nog föredra att spela på en X dock, det är ett spel som verkligen inte skiner på ps4/one utan krävs pro/X

 

Håller med Zoiler and om du ändå skall i överskådlig framtid köpa 4k tv.

 

Update: har du redan en xbox? behövs verkligen 2, jag spelar liksom 99% på en av dom, den ena samlar bara damm (den tv-kopplade) föredrar att lira på en dator-skärm.


Redigerat av SKIBBE, 04 november 2017 - 15:24.


#5

Postad 04 november 2017 - 15:28

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0
Japp, men det är ju alltid bra med två ;)

Har en till projektorn i källaren och skulle vilja ha en i vardagsrummet. Både till spel och blu-ray. Hade tänkt att köpa cod ww2 och såg att assasins creed medföljde som bundle. Får se hur jag gör. Nu blev jag ju sugen på en one x.

#6

Postad 04 november 2017 - 15:34

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Ja det finns ju få nackdelar med X då det är en uppgradering bara, du tappar ingen funktionalitet, det man dock får är nästan en garanterad boost i alla spel. inkl bakåtkompatibla spel. (bakåtkompatibila spel kan dock inte nyttja mer än 50% av gpu kraften, enligt design) Men det är ändå grymt mycket kraft jämfört med den vanliga One.

 

Priset är det enda som är dåligt med X (enligt mig)

 

Den funkar på 1080p/1440p/2160p. Den supersamplar ner från 4k till 1080p 1440p låter jag vara osagt, kan vara som så att den renderar native i den upplösningen vilket vore för mig, riktigt intressant. Då kan jag köpa en sådan monitor :P


Redigerat av SKIBBE, 04 november 2017 - 15:34.


#7

Postad 09 november 2017 - 21:08

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Köp X. Bara ordentligt reducerade laddtider gör det värt det för mig ;)

#8

Postad 10 november 2017 - 08:33

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 1

Ja snart stundar black friday, kul kul.

Är lite sugen på en ny konsol och funderar på mervärdet för en one x?

I skrivande stund äger jag ingen 4K tv och på one x lär ju 4K spel poppa upp. Kommer förmodligen köpa ny tv och då vill man ju såklart kunna spel med 4K. Men å andra sidan kanske 4K på nya titlar dröja?

Sen lär ju one s bli billiga inom kort, tänker på bf och julen. Ofta bra bundles.

Nu kör ju tex elgiganten one s inkl nya assasins creed + cod ww2 för 2490kr, helt ok pris.

Vad tycker ni? One s eller one x? Ta med i beaktande att one x kostar betydligt mer och man kanske inte ännu ”behöver” den nya hårdvaran?

Har varit inne på det flera gånger nu, du behöver inte ha en 4K tv för att dra nytta av de flesta av X fördelar över S.

Tänker du dessutom köpa en 4K tv de närmaste åren så är det ju även så att en S idag och på det en X imorgon knappast är billigare än en X idag.

Om det sen är värt pengarna är en annan, ytterst subjektiv, fråga, du får ju samma spel med en S. :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.