Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Garanti ärende ericsson? Dialect/Anovo

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 16 december 2009 - 14:52

PrOoF
  • PrOoF
  • Användare

  • 181 inlägg
  • 0
Har en ericsson w 980 som jag har haft strul med ett längre tag, efter samtal med Dialect så tyckte butiksansvarig att det var ett garantiärende och vi beslöt att skicka telefonen vidare till Anovo för reparation!
Nu till problemet mobilen hade en svart liten "Bläckplump" på den yttre displayen den inre displayen har inga problem, sedan till det största problemet..spärrknappen på sidan av mobilen har låst sig i "låst" läge så att mobilen inte kan styras utifrån utan är tvungen att öppnas vilket gör att låtval etc inte fungerar utifrån!

Nu till strulet Anovo vägrar reparera bara garantifelet då dom tycker att mobilen utsatts för yttre påverkan dom kan inte reparera bara låsstrulet som täcks av garantin utan MÅSTE reparera mobilen 100% även om jag varit rädd om mobilen och inte varit oansvarig med den så jag tycker inte att skärmen borde vara så känslig så att den går sönder!

Har ingen större lust att lägga 1300:- på rep på mobilen för att få den reparerad för en sak som borde vara inom reklmationsrätten eller garantin!

Dialect så hänvisar dom endast till Anovo och tycker att dom gjort det dom ska och vill ha 250:- för frakt t/r för en mobil som dom inte gjort ngt åt och kan heller inte bestämma att Anovo ska göra!!

Dert hela är precis som om jag köpt en saab på volvo, fått strul med motorn men på volvo kan dom inget göra efterssom det finns lackskador på bilen och hänvisar till saab som inte gör ngt om kunden inte betalar omlackering först!

Del av mejlsvar fråm ANOVO:Garantin utgår p.g.a åverkan. Som auktoriserat serviceombud är vi ålagda att reparera telefonens skador.Vi kan ej returnera telefoner som fortfarande är trasiga, utan måste säkerställa en hundraprocentig funktionsduglighet på alla enheter som lämnar oss (gäller ej kosmetiska fel, exempelvis repig front).

Blir galen på sådana företag som DIALECT och ANOVO :)

Vill bara dela med mig av galenskapen!!

Redigerat av PrOoF, 16 december 2009 - 15:24.


#2

Postad 16 december 2009 - 15:57

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

  • 1 693 inlägg
  • 0
Låter som bortförklaringar/svammel i mina öron.
Jag hade nog inte godtagit det beskedet.

#3

Postad 16 december 2009 - 16:49

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

  • 275 inlägg
  • 0
Det är ju inte Anovos fel vad jag kan förstå utan det är avtalet som de har gentemot Sony Ericsson som ett "auktoriserat serviceombud". Har produkten ett fel som inte täcks av garantin så får de inte enbart reparera garantifelet. Gäller även Nokia och Samsung, då jag hört om liknande händelser.

#4

Postad 16 december 2009 - 17:48

PrOoF
  • PrOoF
  • Användare

  • 181 inlägg
  • 0
Efter att ha talat med konsumentvägledningen så är det iallafall inte tillåtet!
Så kanske ANOVO skulle se över sina avtal? Kundservice??? haha kyss mig i .....!

#5

Postad 16 december 2009 - 18:50

Valle_81
  • Valle_81
  • Användare

  • 134 inlägg
  • 0
nej fyfan vilken dålig stil! Jag kan satsa min högra hand på att det dom gör inte är tillåtet. Det är väl för faan upp till kunden om han/hon vill reparera skada på sin produkt eller inte! Speciellt om man måste pröjsa för det oxå..nej du stå på dig och sätt dit imbecillerna på Anovo. Anmäl till ARN, det vinner du på och dessutom är det inte så tidskrävande som man kan tro. Bara att printa ut papper på deras hemsida och skicka iväg

Redigerat av Valle_81, 16 december 2009 - 18:51.


#6

Postad 16 december 2009 - 19:06

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0
Anovo är ett skitföretag som inte ha en bra kundpoliicy.
Det är alltid strul när man har med dom att göra,skickar man ett mail
kan man få vänta i veckor på svar. Vill man som kund ringa dom kostar det 19 kr/min
oavsett om du ringer ang ett problem som uppstått efter rep av dom.

Tycker det låter solklart i ditt fall att dom lagar garantifelet oavsett det andra
om det inte har med garantifelet att göra.

En bilverkstad lagar ju garantifel på en bil med en buckla på om det inte har
med garantifelet att göra

#7

Postad 16 december 2009 - 19:07

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

  • 1 693 inlägg
  • 0
Handläggningstiden på ett ARN-ärende kan dock dra ut på tiden.
Dock brukar ett inlämnat ärende skynda på lösningen på det ursprungliga problemet. ;)
Mao. den man har problem med brukar få både ett och två fingrar ur... och lösa tvisten.

#8

Postad 03 januari 2010 - 22:07

ruscam
  • ruscam
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Nu till problemet mobilen hade en svart liten "Bläckplump" på den yttre displayen den inre displayen har inga problem, sedan till det största problemet..spärrknappen på sidan av mobilen har låst sig i "låst" läge så att mobilen inte kan styras utifrån utan är tvungen att öppnas vilket gör att låtval etc inte fungerar utifrån!


Var telefonen köpt på Dialect?
Menar du att det är själva touchglaset som du har denna "bläckplump" i eller är det det själva visningsfönstret?

Är det touchglaset så tycker jag du ska ringa 013-244500 och säga till sonyericssons support att du vill göra en reklamation för du har flera polare som haft samma fel.

Är det dock inre displayen (Visningsskärmen) som du har denna "bläckplump" i så är det tyvärr inte någon garanti då skärmen förmodligen blivit klämd eller liknande.

Skulle allt annat skita sig så rekommenderar jag att du kör vidare med ARN.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Provmontering nya duken
    DPC
    2024-05-05 12:34:08
  • Fästen på ny position och med offset
    DPC
    2024-05-05 10:03:39
  • Certifiering
    DPC
    2024-05-05 10:01:34
  • Ramprofil nya duken
    DPC
    2024-05-05 10:00:23
  • Låda 2
    DPC
    2024-05-03 07:22:55
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.