Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

35 miljoner kronor till Voddler

24 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 16 november 2009 - 21:14

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

  • 34 inlägg
  • 0
Läs mer här

#2

Postad 16 november 2009 - 21:27

Snoooz
  • Snoooz
  • Lärjunge

  • 422 inlägg
  • 0
Nu gäller det att knyta till sig avtal med filmbolag, utbudet är så hemskt begränsat än så länge.

#3

Postad 16 november 2009 - 21:29

Unregistered6214acfd
  • Unregistered6214acfd
  • Lärjunge

  • 440 inlägg
  • 0
Nån som använder denna Voddler? fungerar det bra?

#4

Postad 16 november 2009 - 21:33

Snoooz
  • Snoooz
  • Lärjunge

  • 422 inlägg
  • 0
Jag har sett någon film via voddler.
En film har stängt ner sig av sig själv, kanske för få som såg just den filmen?!

Annars har det funkat jättebra, några saker till klienten saknas tycker jag, som en sökfunktion t.ex. Men än så länge är det "bara" 3-400st filmer (Enligt någon sida som jag läste på)

#5

Postad 16 november 2009 - 22:43

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0
Förutom en sökfunktion som tidigare nämnts så kanske någon ska berätta för dom som jobbar med utvecklingen på Voddler om en "ny" uppfining som kallas för mus... :)

#6

Postad 16 november 2009 - 22:46

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Inom 1 år lär nog Voddler funka helt ok,alltid barnsjukdomar ibörjan.

#7

Postad 16 november 2009 - 23:01

putte86
  • putte86
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Någon som har koll på hur lång tid det tar att få en invite? Satte mig på kö idag.

#8

Postad 16 november 2009 - 23:08

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

  • 2 834 inlägg
  • 0
Jag fixa en via BBB idag. Hoppas de rycker upp sig för det behövs fler filmer!

#9

Postad 17 november 2009 - 07:47

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Problemet är väl historiken för vissa som jobbar med Voddler samt det faktum att de ännu idag saknar vettiga avtal så vitt jag förstått.

#10

Postad 17 november 2009 - 10:15

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0
Sett ett par filmer via tjänsten som fungerat mer eller mindre utmärkt.
Dock suger utbudet ******
Jag kommer inte bli betalande kund som det ser ut idag.

#11

Postad 17 november 2009 - 12:43

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Förutom en sökfunktion som tidigare nämnts så kanske någon ska berätta för dom som jobbar med utvecklingen på Voddler om en "ny" uppfining som kallas för mus... :P

Det blir ingen mus! Gränssnittet är utvecklat för att köras i en standalone-box kopplad direkt till tvn och ska skötas med en fjärrkontroll.
Som ViasatOnDemand, men utan satellit...och utan HD...

#12

Postad 17 november 2009 - 12:49

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0

Det blir ingen mus! Gränssnittet är utvecklat för att köras i en standalone-box kopplad direkt till tvn och ska skötas med en fjärrkontroll.
Som ViasatOnDemand, men utan satellit...och utan HD...

Suck...
Varför skulle jag vilja ha en till enhet i mediabänken? Borde väl inte vara så svårt att implementera en musfunktion i en Voddlerversion anpassad för PC/Mac användning?

Då får man väl ingen sökfunktion heller? Eller är det tänkt att man ska knacka in bokstäverna med fjärren likt ett sms på mobilen?

Vad menar du föresten med utan HD? Det finns ju redan ett par filmer att beskåda i HD?

#13

Postad 17 november 2009 - 16:05

Unregisterede3e9db38
  • Unregisterede3e9db38
  • Veteran

  • 1 636 inlägg
  • 0
någon mer som har problem med att bilden bara visas i en fjärdedel av skärmen och blöder över hela resterande? har klarat att se mer än reklam och lite intro på de filmer jag provat. läste att det har med ati-grafikkort att göra men hittar inga nya drivrutiner... hoppas verkligen de satsar på att utveckla klienten nu, har för mig at den enligt tidigare utsagor skulle vara klar nu under hösten men det dröjer nog ett tag. utbudet verkar de jobba bra med iaf

mvh

#14

Postad 17 november 2009 - 18:21

Snow Viper
  • Snow Viper
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Många frågor besvaras på forumet http://freevoddler.f...n.com/forum.htm
Observera att detta är ett fristående forum.

Det tekniska finns i den FAQ http://freevoddler.f...-problem-t2.htm som t.ex beskriver hur man aktiverar musen eller problemet med delad bild osv

Välkommen :)

#15

Postad 17 november 2009 - 22:48

Zebra
  • Zebra
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0
Stämmer bra. Har följt instruktionerna här och hips vips, mus och digitalt ljud från början. Tack för hjälpen.

Många frågor besvaras på forumet http://freevoddler.f...n.com/forum.htm
Observera att detta är ett fristående forum.

Det tekniska finns i den FAQ http://freevoddler.f...-problem-t2.htm som t.ex beskriver hur man aktiverar musen eller problemet med delad bild osv

Välkommen :)



#16

Postad 18 november 2009 - 01:01

Unregisterede3e9db38
  • Unregisterede3e9db38
  • Veteran

  • 1 636 inlägg
  • 0
ah, intressant länk där med en lösning på mitt och andra problem. synd bara att den där mappen inte finns i mitt vista :) hur gör man då? visst kan jag skapa en ny fil i en helt ny mapp som ligger i ytterligare en ny mapp, men nåt känns ju inte helt rätt när jag inte ens har en mapp som heter profiles under windowsmappen, är denna faq uppdaterad för senaste versionen av klienten?...

såna saker borde dock kunna fixas som standard med den nya budgeten med mera, så krångligt ska det inte behöva vara tills den slutliga versionen av klienten släpps.

mvh

Redigerat av Unregisterede3e9db38, 18 november 2009 - 01:03.


#17

Postad 18 november 2009 - 11:17

TTJr
  • TTJr
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Har själv använt voddler nu i cirka 1,5 månad och det fungerar bra.
Har testat med Windows Vista, XP och via Trådlöst o tråd att streama film.

Även haft en dator med nätverksdisk som streamar (ej rekommenderat) men fungerar si o så.
Trådlösa har jag bara kört med G snabbhet men filmerna fungerar överlag bra har bara engång fått under filmen att den buffrar ej annars hittils.

Filmutbudet är inte så intressant men när det kommer fler filmer så säkert blir det mera skri efter detta. Alla filmer jag har kört har varit på 720P upplösning o fungerar bra.

//TTJr

#18

Postad 18 november 2009 - 17:20

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0

.............
Alla filmer jag har kört har varit på 720P upplösning o fungerar bra.

//TTJr


Då kan du väl inte sett fler än två filmer, för det är väl vad de erbjuder i HD?

#19

Postad 21 november 2009 - 12:05

PerssonsPack
  • PerssonsPack
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0
Vet inte varför, men jag känner på mig att Voddler försvinner under skandalartade omständigheter inom något år, sen blir det något helt annat företag som gör tjänsten till vad den borde vara.

#20

Postad 22 november 2009 - 22:24

Unregistered3def4ab3
  • Unregistered3def4ab3
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0

Vet inte varför, men jag känner på mig att Voddler försvinner under skandalartade omständigheter inom något år, sen blir det något helt annat företag som gör tjänsten till vad den borde vara.



Jag tycker att Voddler har levererat bra mycket mer än många andra snackpåsar, de fixar film till min TV och det funkar, hyfsat för att vara gratis. Förvisso knappt något i HD men det kommer nog mer, hoppas jag. Detta är fortfarande någon form av testversion (om jag förstår allt rätt) så varför all denna skepsis. Självklart funkar allt inte från början, mycket kunde vara bättre tex mus stöd men det kommer nog.

#21

Postad 23 november 2009 - 23:43

Lixz
  • Lixz
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
åååh jag vill ha en invite dit B) hoppas den kommer att bli som spotify fast med film. :P:D:D:D:D

#22

Postad 04 december 2009 - 21:07

Unregistereddde7bbff
  • Unregistereddde7bbff
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
richiie.f
Har du hört talas om dolda filer? Om inte, sök på det eller kolla hjälpen.
Hidden files på utrikiska om du har ett sådant OS.

#23

Postad 09 februari 2011 - 22:37

TTJr
  • TTJr
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Då kan du väl inte sett fler än två filmer, för det är väl vad de erbjuder i HD?

Har sett fler än 2:St alla filmer som är nyare än Highlander två har haft 720P och det räknas som HD när dom sänder det. Annat är det om det är Full HD då måste det vara 1080p :)

#24

Postad 09 februari 2011 - 22:42

Centimeter
  • Centimeter
  • Lärjunge

  • 473 inlägg
  • 0
Du är inte så snabb i replikerna tror jag... :)

#25

Postad 09 februari 2011 - 22:42

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

  • 4 905 inlägg
  • 0
Jag brukar köra ett par filmer i månaden genom voddler. Både gratis och betalfilmer och det har alltid funkat utmärkt. Minns dock en gång då dem skickade ut free tickets till alla runt jul och precis när jag hyrt en film så brakade deras server ner och jag kunde inte se filmen. Två dagar senare fick jag ett mail från dem där dem hade sett att jag drabbats av felet och vips så fick jag en ny ticket! :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • darkages
    2024-05-05 19:55:49
  • darkages
    2024-05-05 19:54:24
  • Provmontering nya duken
    DPC
    2024-05-05 12:34:08
  • Fästen på ny position och med offset
    DPC
    2024-05-05 10:03:39
  • Certifiering
    DPC
    2024-05-05 10:01:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.