I vilket fall som helst, projektorn får RMA från BenQ och skickas till Anovo (Västerås). Efter dryga fyra veckor kommer den tillbaka, vilket var igår onsdag. Grannen kommer ner glad i hågen och vill låna DVE så vi går upp till honom med den. När han slår på projektorn blir hans ögon stora som tennisbollar. Bilden är fortfarande likadan. Inspektion av kvittot under åtgärd visar "uppdatering av sw [något nummer]".
Som jag uppfattar det så har man endast bytt firmware i projektorn. Man låter kunden vänta i fyra veckor och skickar tillbaka den med samma bildfel. Man undrar om man ens har brytt sig om att undersöka felet för detta går helt enkelt inte att missa om man inte sitter och blundar. Här måste en praoelev eller en riktigt USEL tekniker haft hand om ärendet.
Undrar helt enkelt vad ni har för erfarenheter av Anovo? Detta ärendet sköttes av Anovo Västerås tydligen. Jag har själv haft garantiärende genom Anovo men jag fick en ny projektor skickad från BenQ så det var inget reparationsärende. Det gick snabbt och bra den gången, men det här är ju ren skandal.
Redigerat av Drem, 18 maj 2006 - 06:30.