Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Anovo (Västerås)

17 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 18 maj 2006 - 06:29

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0
Min grannes projektor BenQ 7700 skickades in för ett garantiärende för cirka fyra veckor sedan. Felbeskrivningen var följande "vertikala "strängar" av linjer med pixelfel går över hela bildytan" . På avstånd såg det ut som om vatten runnit över duken ungefär. Vid närmare inspektion ser man ett 8-10tal "strängar" som i varje sträng har pixelfel där det ser ut som om pixlarna dansar runt och blinkar och har sig.

I vilket fall som helst, projektorn får RMA från BenQ och skickas till Anovo (Västerås). Efter dryga fyra veckor kommer den tillbaka, vilket var igår onsdag. Grannen kommer ner glad i hågen och vill låna DVE så vi går upp till honom med den. När han slår på projektorn blir hans ögon stora som tennisbollar. Bilden är fortfarande likadan. Inspektion av kvittot under åtgärd visar "uppdatering av sw [något nummer]".

Som jag uppfattar det så har man endast bytt firmware i projektorn. Man låter kunden vänta i fyra veckor och skickar tillbaka den med samma bildfel. Man undrar om man ens har brytt sig om att undersöka felet för detta går helt enkelt inte att missa om man inte sitter och blundar. Här måste en praoelev eller en riktigt USEL tekniker haft hand om ärendet.

Undrar helt enkelt vad ni har för erfarenheter av Anovo? Detta ärendet sköttes av Anovo Västerås tydligen. Jag har själv haft garantiärende genom Anovo men jag fick en ny projektor skickad från BenQ så det var inget reparationsärende. Det gick snabbt och bra den gången, men det här är ju ren skandal.

Redigerat av Drem, 18 maj 2006 - 06:30.


#2

Postad 18 maj 2006 - 07:22

hammer
  • hammer
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Hej!
När jag hade min 7700 hos Anovo så böt dom även mainboard i den i samband med
firmware byte, det tog ca 3 veckor för mig att få tillbaka den.
Jag tror att dom byter mainboard i alla som dom byter firmware i.

Har ni prövat olika ingångar i projektorn?
Testat med någon annan HDMI-kabel?

Pröva att ta fram projektorns interna testmönster & se hur det ser ut.
Har ni tittat i service-menyn vad CW-delay är inställt, min står på 55 har jag för mig.

Hoppas att det löser sig.

mvh / Martin

#3

Postad 18 maj 2006 - 07:42

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0
Tack för svaret. Han har provat det mesta, men felet finns där även utan att någon bildkälla är kopplad. Man ser felet direkt i projektormenyn. Bad honom prova att byta nätkabel en gång också bara för att vara på den säkra sidan. Felet fanns dock inte hela tiden utan uppkom efter några hundra timmars användande. Tycker lite synd om honom då han väntat så länge på den och var så glad igår då den äntligen kom.

Stod det på ditt kvitto exakt vad som utförts under Åtgärd? Tänker på Mainboardbytet..

#4

Postad 18 maj 2006 - 09:00

hammer
  • hammer
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Kommer inte ihåg riktigt vad som stod på kvittot.
Men jag kunde med hjälp av RMA-nummret gå in & titta vad dom gjorde med min 7700 på deras hemsida.
Man tycker ju att dom borde testköra projektorn efter rep.


mvh /Martin

#5

Postad 18 maj 2006 - 09:18

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0
Han skulle ringa dom idag och höra. Sade till honom att kräva en ny projektor. Något ska man ha för besväret. Så får det inte gå till.

#6

Postad 29 augusti 2006 - 15:23

BERTHRSD
  • BERTHRSD
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Anovo verkar fullständigt inkompetenta. Första gången jag hade kontakt med dom tog det fyra månader för dom att skicka en ny lampa till min PE7700. Andra gången tog det förvisso bara ett par veckor att byta moderkort, lampa och uppgradera mjukvaran, men detta åtgärdade inte felet (som var flimmer i bilden). Förstår verkligen inte hur BenQ kan fortsätta att anlita dessa klåpare. Jag kan inte rekomendera någon att köpa BenQ så länge Anovo har sina smutsiga fingrar med i leken.

#7

Postad 03 september 2006 - 01:16

Unregisteredd3e6445d
  • Unregisteredd3e6445d
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0
Jag skickade idag min Benq PE8700 till Anovo pga att DVI-ingången har gått sönder för andra gången. Första gången fick jag en helt ny projektor och då gick det snabbt. Jag hoppas verkligen inte att jag blir utan projektor i tre veckor eftersom jag använder projektorn nästan dagligen.
Men jag har inte mycket förtroende kvar för Benq efter att jag i våras fick vänta tre månader på en ny lampa.
Jag trodde verkligen inte att en pryl för över 40000:- skulle behöva skickas på service iallafall dom första 5-10 åren.
Jag menar det är ok att en lampa går sönder det är ju trots allt en förbrukningsvara men det gör mig irriterad att behöva läsa att så många haft problem med Benq och Anovo. Jag vill inte att någon klåpare reparerar min projektor då får dom ge mig en ny projektor.

Redigerat av Unregisteredd3e6445d, 03 september 2006 - 01:23.


#8

Postad 05 september 2006 - 16:51

Unregisterede45e3982
  • Unregisterede45e3982
  • Användare

  • 209 inlägg
  • 0
anovo=KATASTROF

Skickade in min telefon som levererades trasig från butik och efter 1 vecka kom den hem utan att ha lagat något. Det ända dom gjort var att byta ut joysticken mot en BEGAGNAD som var trasig. Det stod att dom hade kontrollerat den innan den skickat iväg den men det kan dom omöjligt ha gjort. Fick tillslut en helt ny mobil från butiken och det tog anova ca 1 månad att helt byta den trasiga mobilen (som butiken istället fick)

Redigerat av Unregisterede45e3982, 05 september 2006 - 16:52.


#9

Postad 17 januari 2007 - 15:46

ROK
  • ROK
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
Anovo Nordic = suger röv.

Kontakta aldrig detta företag. De har noll (0) kompetens och är enligt mig långt ifrån auktoriserade servicetekniker. Som många andra har sagt, så förstår jag inte att många elektronikföretag anlitar dessa klåpare.

Jag skickade min lcd-tv på service eftersom det glappade lite lätt i antenningången på tv:n. På Anovo kom de fram till att själva antennkontakten satt fastmonterad i tunern och bestämde sig för att beställa en ny. Jag bad dem även att kolla firmwaren och uppdatera den ifall det behövdes. Nu en månad senare har ännu inget leveransdatum fastslagits på den beställda tunern.

summa av kardemumma: Anovo har gjort mer ont, än gott.

Undertecknat
-en person med film/tv-abstinens

#10

Postad 06 februari 2007 - 00:51

deeps
  • deeps
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Tog några bilder när jag var där i somras (Sedan de skickat tillbaka min TV med samma fel som när jag skickade in den varpå jag blev tvungen att åka dit och visa vafan de skulle göra)

(expirerad länk)

Redigerat av deeps, 12 februari 2008 - 18:05.


#11

Postad 06 februari 2007 - 06:56

Unregistered1041101d
  • Unregistered1041101d
  • Veteran

  • 2 015 inlägg
  • 0

Tog några bilder när jag var där i somras...

<{POST_SNAPBACK}>

Fy bubblan, hur många är dom som jobbar där egentligen. Ser ut som dom kan ha mer än nog att pilla på om dagarna.

#12

Postad 06 februari 2007 - 18:19

zlay3r
  • zlay3r
  • Forumräv

  • 953 inlägg
  • 0
Jajemen håller med. Troligen är dom så less på att renovera samma grejer hela tiden så allting går på rutin :unsure: Samma "lagning" utföres på alla objekt även fast felen är olika :P Nä men skämt å sido. Ser ut som om det jobbar 100pers där, Skulle inte förvåna mej om dom blandar ihop felbeskrivningarna mellan apparaterna

#13

Postad 18 januari 2010 - 22:46

Unregistered7a842a77
  • Unregistered7a842a77
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag har ett pågående ärende hos Anovo just nu med en LG-laptop som Anovo har reparerat inte mindre än tre gånger totalt. Felet (överkänslig LCD-skärm) uppstår gång efter gång, detta kan dock inte skyllas på Anovo utan på en brist i produktionskvalitét/design från LG själva.

Dock så är nivån på servicen man får från Anovo under all kritik och så pass dålig att LG seriöst borde se över valet av officiell reparatör/servicetekniker i Sverige. Dom är långsamma vad gäller själva reparationen samt i all kommunikation, svåra/onödigt krånliga och dyra att få tag på och mer än något så brister dom i service och information.

Jag har ägt denna dator i drygt tre år och den har spenderat en sjättedel av tiden (6 mån) i Västerås hos Anovo, första två vändorna gick tack och lov på garantin men den sista rundan nu har jag själv fått betala för eländet.

Med reservation för ändringar och troligen tillägg då det som sagt är ett pågående ärende :)

#14

Postad 25 januari 2010 - 12:49

Unregistered1372
  • Unregistered1372
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0
Nog för att det är kul att se konkurenterna hånas, egentligen borde jag inte säga något för då lär man bara hånas själv!

Men trots det måste jag ändå vara lite försvarande och säga till att ett service-företag alltid kommer misslyckas med en och annan service. Ibland så går ju saker fel och det tar tid och det är ju knappast Anovo's fel om tillverkaren inte förser dem med mjukvara eller delar. De kan ju inte dem rå över.

Självklart kan det ju också vara så att vissa är dåliga ibland, t.ex när saker skickas tillbaka trasiga ^^

Det har ju även hänt mig och då brukar man bli hånad i nästa felbeskrivning och kallad för inkompetent för att det periodiska felet inte visade sig under ett 5 dagars test :)

Det finns alltid 2 versioner iaf :)

#15

Postad 29 augusti 2011 - 16:47

Unregistered37a37ef2
  • Unregistered37a37ef2
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Jag skickade in min mobil för att den total havererade för 3 veckor sedan och det tog 2 dagar för dem att registrera in den i sitt system. Efter 2 veckor gått så skickade jag in ett brev och frågade varför dem inte ens börjat titta på min mobil och varför dem uppger att det tar 1-3 dagar för dem att reparera när dem inte ens kan titta på felet efter 2 veckor. Jag har ännu inte fått något svar på det mejlet och nu har det gått en vecka (5 arbetsdagar).

Nästa gång jag köper mobil så ska jag ringa och fråga vart dem lämnar in trasiga produkter och om det är Anovo så kommer jag hellre välja ett helt annat ställe (även om det är dyrare)

#16

Postad 30 augusti 2011 - 10:16

gaffakungen
  • gaffakungen
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0
Trodde nästan alla anlitade Anovo på mobilsidan? Men nej, jag skulle inte ta i dom med tång om jag inte var tvungen. Hade en episod för ett par år sen med dom gällandes en LG-telefon.

#17

Postad 30 augusti 2011 - 16:12

Unregistered26c836dc
  • Unregistered26c836dc
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Jag skickade in min mobil för att den total havererade för 3 veckor sedan och det tog 2 dagar för dem att registrera in den i sitt system. Efter 2 veckor gått så skickade jag in ett brev och frågade varför dem inte ens börjat titta på min mobil och varför dem uppger att det tar 1-3 dagar för dem att reparera när dem inte ens kan titta på felet efter 2 veckor. Jag har ännu inte fått något svar på det mejlet och nu har det gått en vecka (5 arbetsdagar).

Nästa gång jag köper mobil så ska jag ringa och fråga vart dem lämnar in trasiga produkter och om det är Anovo så kommer jag hellre välja ett helt annat ställe (även om det är dyrare)


Skickade in min mobil 11 aug den 12 aug var den framme enl postnr,blev registrerad den16 aug idag 30 aug kallas detta service?Har mejlat men de svarade ej på mejl,ringde o fick betala 20kr för att prata med en sömnig människa eller vad det va,jag undrade varför dom inte svara på mejl,svaret var att det låg 2000 obesvarade mejl i inkorgen nåt mer svar när mobilen är färdig kunde han inte ge,skulle inte förvåna om dom senare hör av sig och säger att mobilen är vattenskadad eller nåt :)

#18

Postad 04 september 2011 - 15:50

Unregistered37a37ef2
  • Unregistered37a37ef2
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Skickade in min mobil 11 aug den 12 aug var den framme enl postnr,blev registrerad den16 aug idag 30 aug kallas detta service?Har mejlat men de svarade ej på mejl,ringde o fick betala 20kr för att prata med en sömnig människa eller vad det va,jag undrade varför dom inte svara på mejl,svaret var att det låg 2000 obesvarade mejl i inkorgen nåt mer svar när mobilen är färdig kunde han inte ge,skulle inte förvåna om dom senare hör av sig och säger att mobilen är vattenskadad eller nåt :)



Tur att jag inte ringt än, vill inte ge dem 20kr för ingenting. Jag fick faktiskt svar av dem i torsdags (1/9) där dem skrev

Hej,

Tack för Ert e-mail.

Vi har registrerat Er service hos verkstaden.
Enheten beräknas bli påbörjad inom kort. Den beräknade servicetiden är på ca 1-2 veckor.

Ha en bra dag och tack för att Ni kontaktade oss.

Detta gör en helt vansinnig, att dem inte kan ta det seriöst och ge en ett riktigt svar. Jag skulle inte heller bli förvånad om dem säger att min är fuktskadad nu efter 3 veckors väntetid. Men om jag får ett sådant svar ska jag gå till konsumentverket och även till Katshing där jag köpte mobilen och fråga om deras samarbetspartner kan hålla på så.

Redigerat av Unregistered37a37ef2, 04 september 2011 - 23:12.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Provmontering nya duken
    DPC
    2024-05-05 12:34:08
  • Fästen på ny position och med offset
    DPC
    2024-05-05 10:03:39
  • Certifiering
    DPC
    2024-05-05 10:01:34
  • Ramprofil nya duken
    DPC
    2024-05-05 10:00:23
  • Låda 2
    DPC
    2024-05-03 07:22:55
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.