Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gästbok för ippo

10 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 07 augusti 2004 - 22:22

ippo
  • ippo
  • Beroende

  • 1 267 inlägg
  • 0
Välkommen till min gästbok

#2

Postad 29 maj 2005 - 00:37

ippo
  • ippo
  • Beroende

  • 1 267 inlägg
  • 0
Sådärja!! Då skrev man kontrakt i fredags :lol: , skall flytta till hus (radhus), och då skall det ordnas med en lite bättre yta som film skall avnjutas på!!! Troligen blir det vindsrummet som kommer agera hemmabio/softrum. Inflytt 1'a Augusti, så det finns lite tid att planera. Iofs är det en hel del att göra i övrigt då ( det invändiga)ytskiktet är i gott men omodernt skick... Strukturtapeter borde inte få tillverkas.... <_<
Vad rekomenderas? Att "ånga ner" dem eller riva? Att bredspackla känns inte som en option då jag inte är duktig nog på detta...

Det enda kruxet med att göra just hemma bio i vindsrummet är att det är en öppen trappa upp dit, denna behöver då kompletteras med en dörr på planet under, detta har jag iofs ändå funderat på då vi inte kommer använda det som 'bo-yta' och kan låta det vara lite svalare där....

Dörren är inget problem i sig men jag funderar på hur man snyggast bygger igen mellan trappstegen. Som tur är har jag snickare i familjen... Så det blir väl att fråga snällt. :lol:

Återkommer när vi är insläppta! B)

Edit: Stavfel

Redigerat av ippo, 03 juli 2005 - 18:38.


#3

Postad 01 juli 2005 - 11:46

ippo
  • ippo
  • Beroende

  • 1 267 inlägg
  • 0
Lägger upp 2 bilder på det blivande tv/film rummet, kan inte lägga upp på de övriga delarna av huset då det är fotat med den nuvarande ägarens möbler och prylar... Känns inte direkt lämpligt... ;)






Det skall givetvis fixas en del i detta rum vad det lider, men förstås prioriteras de övriga delarna av huset... Strukturtapeter och spår av tonårsgrabbar på dörrar och väggar!!! :ph34r:

Planen som det ser ut i huvet är att såga av stolpen som går från räcket till tak i höjd med just räcket, och sen bygga en gästsäng ovanför trappan. Sängens långsida kommer bli heltäckt (mdf) och rymma duk (80''?)
Rummets mått är 5,2*4.0m (mellan de väggar som fotona visar). Kanske bygger lite Dold DVD-förvaring ovan sockeln på trappans motsatta vägg....

Bifogad fil(er)


Redigerat av ippo, 12 januari 2012 - 22:22.


#4

Postad 03 juli 2005 - 11:19

jho
  • jho
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Vilka möjligheter du har!
Jag ser fram emot, att få se resultatet.

/ jho

Redigerat av jho, 03 juli 2005 - 11:27.


#5

Postad 03 juli 2005 - 18:43

ippo
  • ippo
  • Beroende

  • 1 267 inlägg
  • 0
Jo möjligheterna finns, tyvärr får man nog vänta ett (i värsta fall bra) tag på att få de några större ingrepp... Det finns som sagt en hel del annat att göra som prioriteras högre, iaf av min sambo! B)

Nu tänkte jag leta lite efter snygga/billiga stativ till mina kommande JmLab Chorus 706s som skall agera front.... ;)
Har tyvärr inte fått dessa ännu, de är beställda men...
Valde dem i technik, alltså svart utförande. :wub:

#6

Postad 03 juli 2005 - 21:22

ippo
  • ippo
  • Beroende

  • 1 267 inlägg
  • 0
Edit: raderat

Redigerat av ippo, 16 mars 2006 - 00:13.


#7

Postad 29 juli 2005 - 23:59

ippo
  • ippo
  • Beroende

  • 1 267 inlägg
  • 0
Nu är det bara 3 dagar kvar tills det beger sig... :)

Det ser redan ut som att blivande hemmabion blir i v-rummet på BV, förmodligen soft- och gästrum högst upp....

Håller på och slänger ihop ett par HFLS-1'or för att muta in lite mark!!! ;)
De skall lackas vita, blir till att köra på gamla grejer som jag fått.
På sikt skall det antagligen köpas för- och slutsteg ifrån kina.

Redigerat av ippo, 30 juli 2005 - 00:00.


#8

Postad 03 oktober 2005 - 13:53

ippo
  • ippo
  • Beroende

  • 1 267 inlägg
  • 0
Tjohoo! Har haft fullt upp att komma in i huset! :phew:
Nu är det mesta på plats, men bara ett rum målat än så länge! Skall nog regla upp nya innerväggar i v-rummet och dra högtalarkablage i dessa! Allt skall som sagt gås över, men ett rum i taget... Kontoret är snart klart, bara golvlisterna som skall målas sen är det hallens tur! :D

#9

Postad 15 mars 2006 - 21:08

ippo
  • ippo
  • Beroende

  • 1 267 inlägg
  • 0
Oj vad man är inaktiv här.... ;)
Ungefär samma nivå som med renoverandet.... Hinner inte så mkt med barn o jobb.
Men nu har jag iaf passat på då sambon och äldsta dottern är bortresta denna vecka, har rivit ur vårt sovrum och har idag reglat upp en betongvägg, hatar dessa betongväggar! Sätter man upp nåt och ångrar sig är det ett ****!!! Plus att det är lite lyhört där vi bor (radhus) så det passar bra med lite isolering, osb-board och gips! ;)
Imorrn åker isolering,board och gips upp... Kanske hinner spackla lite oxå, troligen kommer farsan och hjälper lite... Tiden går så fort när man ska hämta på dagis! ;)

Börjar kännas som om jag inte hinner klart till lördag då de kommer hem.... Mäkta förvånad de kommer blie!! Haha!! Ett bombnedslag! =D

#10

Postad 19 december 2006 - 22:28

ippo
  • ippo
  • Beroende

  • 1 267 inlägg
  • 0
Jaha... Då har man sålt kåken och ska flytta till mindre friliggande hus, vet dock inte vart ännu...
Huset vi skulle köpa var kasst, rutten grund! :blink:

#11

Postad 12 januari 2008 - 12:16

ippo
  • ippo
  • Beroende

  • 1 267 inlägg
  • 0
Nu är det flyttat och numera bor man i ett mindre hus, på en stoor tomt. Får se hur det blir om det byggs till eller nytt intill...



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.