Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gästbok för k.rydberg

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 06 april 2004 - 12:40

k.rydberg
  • k.rydberg
  • Forumräv

  • 609 inlägg
  • 0
Välkommen till min gästbok

#2

Postad 18 juli 2007 - 20:24

Mathzon
  • Mathzon
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0
Tja..

Tänkte bara kommentara dig på din kommentar, självklart hade det sett mer korrekt utav med svarta stativ men det är på ingång. Men allt kostar pengar tyvärr speciellt när man har flyttat till hus. Då får man prioritera saker, men tack för kommentaren iaf..

Mvh/Mathzon

#3

Postad 19 juli 2007 - 08:36

Mathzon
  • Mathzon
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0
Sunfire, som film sub så är den jätte bra. Fint mullrande men till musik så tappar den gärna bort sig.
Sedan så behövs det nästan att man springer fram och ändrar på den hela tiden när man byter film.
Som ljudfilerna varierar väldigt mycket. Sedan finns det förstärkare man kan peaka igenom men tycker inte det riktigt hjälper subben. Så om man jämför Sunfire säg med en Velodyne Minivee så får du nog mer för pengarna om du väljer en minivee.
Eller så gör du så att du lånar hem en sunfire och testar den över en helg.

Mvh/Mathzon

#4

Postad 19 juli 2007 - 21:12

Mathzon
  • Mathzon
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0
Alltid värd att ta hem och testa då, men det är min erfarenhet iaf utav sunfire..
Finns sedan finns det alltid olika modeller utav velodyne också.
Man får gå efter vilket behov man har.

Men hör av dig gärna när du har testat nån sub.

Mvh/Mattias

#5

Postad 26 juli 2007 - 21:37

Mathzon
  • Mathzon
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0
Hallo...

Jo dom är stabila, ungefär 15kg st. Sedan skall man fylla dom med antigen hagel eller sand. Då blir dom ännu stadigare.

Hur gick det med dig och testandet utav sub då.? Fick du nån mer smak utav Velodyne.?

Mvh/Mattias

#6

Postad 27 juli 2007 - 08:53

Mathzon
  • Mathzon
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0
Okej...

Har ingen direkt erfarenhet utav B&W, men är du ute efter en musikalisk sub eller enbart en film sub.? Velodynen passar som båda. Men förstår om du vill ha B&W som du har deras högtalare också. Men med velodyne så får du med en fjärrkontroll som du kan ställa in subben via tvn. Och ha olika lägen beroende på om du skall ha den till film eller musik.
Med min erfarenhet så måste du gå bakom B&W subben för att fasa in den varje gång du byter ifrån film till musik. Enligt mitt tycke ett väldigt slit med såna subbar.. hehe :P

Mvh/Mattias

#7

Postad 27 juli 2007 - 09:44

Mathzon
  • Mathzon
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0
Hallo igen..

Förstår det, de flesta har en liten fix idé att det bästa är att ha en komplett serie med högtalare och sub. Men som du gör rätt att vänta. Många kriterier man skall fylla när man köper något nytt.

Jo det är soundcare spikes jag har under min sub, det är för att minska vibrationer ifrån subben lite.
Sedan så är det ett billigare och ett snyggare alternativ till en special anpassad granit platta som hade kostat skjortan. Sedan enligt mitt tycke ser snyggare ut också.

Lite såna små saker man får tänka på när man inte har något dedikerat rum åt sakerna.

Mvh/Mattias



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.