Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gästbok för libell

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 10 augusti 2009 - 11:27

Libell
  • Libell
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0
Välkommen till min gästbok

#2

Postad 06 september 2012 - 12:30

MichaelRapp
  • MichaelRapp
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0
Jag har med stort intresse tagit del av Ditt väldokumenterade datorbygge på chassit HTPC - Antec Fusion. Jag håller själv på med ett motsvarande bygge men använder som moderkort GIGABYTE G1.SNIPER M3 Z77 S-1155 M-ATX IVY. Problemet med detta moderkort är att SATA-anslutningen av någon konstig anledning inte sker uppifrån utan från sidan, vilket innebär att kabelns handske stäcker sig utanför moderkortet. Detta är inget större problem i ett valigt chassi med gott om plats, men i det här fallet får man sätta på kabeln innan moderkortet monteras och med visst våld pressa kortet på plats. Det bästa alternativet är naturligtvis att skära en öppning i chassits plåtvägg mot hårddiskarna, vilket jag nog kommer att göra senare. Jag skriver detta för att andra byggare – för att undvika onödiga problem – bör överväga ett moderkort med SATA-anslutningarna placerade uppåt som på Ditt kort.

Till sist en fråga. Under DVD-spelarens placering kommer från chassit en kort kabel med trepolig kontakt. Skall denna anslutas till nätaggregatet?

Hälsningar Michael



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.