Jump to content

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gästbok för hkforever

1 reply to this topic
  • Please log in to reply

#1

Posted 17 July 2008 - 22:46

hkforever
  • hkforever
  • Användare

  • 132 posts
  • 0
Välkommen till min gästbok

#2

Posted 06 August 2008 - 22:03

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

  • 2,143 posts
  • 0
Hej!

Tyvärr inga fler bilder, men har iaf förgyllt tvrummet med en ny HK-stärkare :P

EDIT

Du frågade i en HK DVD-tråd om vad jag tyckte om 980n. Klistrar in vad jag skrevi Klipsch-klubbens tråd. Marantzen jag skriver om är den SR5001 jag hade tidigare.
'Slogs lite av hur pass tung den var när jag packade upp den, kändes riktigt stabil och välbyggd, inget knirrande eller flexande. Högtalaranslutningarna blev jag riktigt impad av hur kraftiga de var. Största besvikelsen är fjärren, riktigt kass faktiskt. Den väger ungefär som batterierna som sitter i, ej bakbelyst, ej lärbar och så ligger den riktigt taskigt i handen o balansen är helt off eftersom batterierna sitter i främre delen o gör hela fjärren framtung. Hade också väntat mig att det skulle gå att byta ut nätkabeln, men den var fast i chassit.
Tycker att den är ganska lik Marantzen i ljudkaraktären, vilket är bra, för jag gillade verkligen Marantzens ljud. Dock så agerar 980n med en helt annan auktoritet och kontrollerar högtalarna mycket bättre, känns det som iaf. Har fått för mig att jag kan spela högre innan det låter "illa", men det är ju svårt att säga, är ju över en vecka sen jag spelade senast. Hade väntat mig att den skulle vara lite tyngre i de lägre frekvenserna då jag alltid hört att HK ska vara "basiga", men det var den inte alls. Svårt för mig att bedöma vad som är neutralt eller ej, men på min skala så är den här väldigt neutral och framförallt lättlyssnad.
Är själv inte övertygad om att elektronik ska spelas in, så jag bedömer att det ljud jag har nu är det jag får leva med tillsvidare smile.gif Kände inte heller att jag behövde lyssna på nåt annat innan köp då föregående generationer fått så bra kritik, dessutom kunde Andreas(den ena av dem ;) ) inte komma på nån annan stärkare som skulle vara bättre i den prisklassen.'

Fredrik

Edited by bananplanta, 06 August 2008 - 23:17.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Kurben
    2024-05-10 10:15:28
  • Kurben
    2024-05-10 10:09:13
  • Bion idag
    DPC
    2024-05-08 09:21:33
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.