Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gästbok för Mr. Bravo

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 01 juli 2007 - 04:29

Mr. Bravo
  • Mr. Bravo
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0
Välkommen till min gästbok

#2

Postad 28 november 2007 - 22:39

Unregisteredb1b428d9
  • Unregisteredb1b428d9
  • Mästare

  • 2 714 inlägg
  • 0
Klipsh låter riktigt illa och nej det är nog ingen smaksak dessvärre, snarare brist på referenser.

Sök på forumet så hittar du nog en hel del negativt skrivet om Klipsh.

#3

Postad 29 november 2007 - 12:14

Mr. Bravo
  • Mr. Bravo
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0
Jag litar mer på mina öron än andras personliga och oftast hastiga åsikter. Det är ju samma sak med Harman Kardon som så många klankar ner på. Inte tror du jag köper så dyra grejer utan att va säker på vad jag vill ha först? Självklart har jag lyssnat på många andra tillverkares motsvarigheter också, där vissa låter bra och vissa sämre. När man sedan har valt ut ett gäng favoriter så får man prioritera andra saker förutom ljudet, sånt som tex effekt-krav, design, priser och övriga fördelar. Så har jag gjort mina val iaf.

Sen handlar det ju mycket om vad man lyssnar på också, i mitt fall Hardstyle, Hardcore och psykadelisk musik. I dessa genrer tycker jag både Klipsch och Harman Kardon gör mycket bra ifrån sig, då man vill ha ett brett, klart, djupt och tungt ljud. Rock och äldre musik (Som ofta dessa så kallade "finsmakare" lyssnar på) låter däremot mer eller mindre tragiskt utan externa ljud-inställningar, om det nu är det du syftar på. Men det är liksom inget jag lyssnar på, alltså ingen prioritering i min värld.

Vad gäller film-tittandet med surround så har dom dock en helt annan och mer neutral karaktär, där jag lätt ser dom som kungar i sin klass. Detta va nog den mest avgörande delen för mig vad gäller högtalarna.

För att sedan kunna få ut det bästa möjliga ljudet så är det många timmars pillande med inställningar som gäller. Först då får man reda på om man har gjort rätt val eller ej, inte när man sitter och provlyssnar i en hifi-affär eller läser om andras åsikter på ett forum.

Så att säga att "Klipsch är dåliga" är ju bara trångsynt. Jag skulle kunna säga detsamma om många märken också bara för att dom inte lever upp till mina personliga krav. Ett flertal av mina polare har bytt ut sina högtalare till Klipsch efter mig, och dom är minst lika nöjda dom också. Hur kan Klipsch vara så stora och populära om dom nu är så dåliga?

Redigerat av Mr. Bravo, 29 november 2007 - 12:19.


#4

Postad 19 december 2007 - 19:01

MartyAB
  • MartyAB
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
Hejsan!

Undrar bara vad din fina soffa heter och vad du köpt den?


Mvh

Martin

#5

Postad 19 december 2007 - 19:08

Kocho
  • Kocho
  • Användare

  • 237 inlägg
  • 0
läste någonstans att han köpt den på Ellos, men att det inte fanns kvar i deras sortiment.

Har själv letat efter en liknande och den jag kom fram till var
Marinella 3-sits soffa från
http://www.presentgrossisten.se/

#6

Postad 19 december 2007 - 19:20

Mr. Bravo
  • Mr. Bravo
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0
Ja men titta, där fanns den ju :P Ser dock ut att vara en lite nyare modell, då bla bordet ser lite anorlunda ut. 2000kr billigare än när jag köpte den, så det är bara att slå till :)

#7

Postad 19 december 2007 - 20:18

Kocho
  • Kocho
  • Användare

  • 237 inlägg
  • 0
Riktigt snygg är soffan, (iaf din). Ska flytta i februari och det är inte helt omöjligt att det står en sån i mitt rum då:P

#8

Postad 11 oktober 2008 - 11:55

johlin86
  • johlin86
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Hej Mr.Bravo

Undrar var man kan få tag på en sån vägghylla som du ställt projektorn på, riktigt läcker.

MVH Johan



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Bion idag
    DPC
    2024-05-08 09:21:33
  • Nya duken på plats
    DPC
    2024-05-08 06:59:39
  • Monterad
    DPC
    2024-05-07 07:16:55
  • darkages
    2024-05-05 19:55:49
  • darkages
    2024-05-05 19:54:24
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.