Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gästbok för DanneB

25 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 08 mars 2007 - 11:57

DanneB
  • DanneB
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Välkommen till min gästbok

#2

Postad 17 maj 2007 - 15:39

h20
  • h20
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Är väl jag som är lite halvblind, men är de mdf eller spånskiva du bygger med?

#3

Postad 23 maj 2007 - 12:02

DanneB
  • DanneB
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Är MDF billigt och bra :rolleyes:

Fel av mig spånskiva ska det vara :D

Redigerat av DanneB, 21 augusti 2007 - 13:05.


#4

Postad 21 augusti 2007 - 12:24

brassa
  • brassa
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
jag älskar dina grejer! är do proffs eller bara hobby? jag skulle vilja ha hjälp om du är interesserad!
:)

#5

Postad 21 augusti 2007 - 13:08

DanneB
  • DanneB
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

jag älskar dina grejer! är do proffs eller bara hobby? jag skulle vilja ha hjälp om du är interesserad!
:)

<{POST_SNAPBACK}>



Jo man tackar, är ren hobby så vill du ha hjälp med något större projekt är jag inte rätt man :P

#6

Postad 26 augusti 2007 - 21:15

Unregistered4cacaa8c
  • Unregistered4cacaa8c
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0
Tjenare!
Grym idé med hyllan bakom soffan! Fick med tjejen på hela idén och idag vid 11 drog vi till K-rauta och inhandlade allt från limskiva/ek till spotlights till nexa fjärrstyrd till spånskiva :rolleyes:

Har stått i svärfars snickeri i 8timmar idag och väntar på att färgen ska torka, allt klart imorgon och tänkte lägga upp de i mitt galleri.

Tänkte bara kolla så de är lugnt för dig? Har i princip tolkat din bild till ritning rakt av (förutom att jag har anpassat den efter vår soffa givetvis).

Hur mycket gick din hylla loss på allt som allt? Vi landade på runt tusingen tror jag.

Mvh/ David

#7

Postad 26 augusti 2007 - 21:27

DanneB
  • DanneB
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Tack kul att du gillar det, ännu bättre att du gjorde en själv höjer helt klart stämningen i rummet.
Givet att det är lugnt för mig ser fram emot bilderna.
Jag byggde ett litet skrivbord samtidigt så allt som allt ca 1500.- utan skrivbordet hade jag nog också hamnat på runt 1000:- (Lätt värt) :rolleyes:

#8

Postad 02 september 2007 - 22:56

shapic
  • shapic
  • Beroende

  • 1 446 inlägg
  • 0
Hej Danne!

Ville bara säga att jag kopierat din "soff-gavel"-idé i stort sett rakt av och vill tacka så mkt för inspirationen! Jag och en kompis byggde två sådana till min hörnsoffa i onsdags/torsdags och jag är ganska nöjd med resultatet iaf. Har lagt upp bilder på galleriet om du vill se hur det blev.

Än en gång, tack!

#9

Postad 04 september 2007 - 20:28

Nilleman
  • Nilleman
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0
Grymt fint det blev med hyllan bakom soffan:) Hade tänkt att kopiera detta dock på min hörnsoffa, så ska ha en hylla med spot's nästan vid armstödet (Frågar inte om det är okej då du själv skrivit att det är okej att kopiera så länge vi visar bilder på det sen).
Kommer lägga upp bilder när det är klart. Men två frågor har jag bara. Var hittade du bra spotlights? Har kollat runt en massa och har inte hittat några bra som passar bra in eller som skulle kunna sitta fint "Inbyggt" i skivan så man inte ser att det är borrat under? Något tips på butik eller hemsida som kanske har ett par fina spot's?
Sen blir det inte otroligt varmt att ha på dom? Hur har du löst det eller har du dom bara igång i omgångar?

Tack för en grym tanke som du delade med dig! :)

#10

Postad 05 september 2007 - 16:15

DanneB
  • DanneB
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Nilleman, kul att du gillade iden och ska göra likadant.

Spottarna är på 20W och är sådana som leder värmen uppåt (framåt) så baksidan behöver egentligen ingen friyta, jag gjorde dock ett hål rakt igenom både eksivan samt spånskivan så värmen lätt kan sprida sig för säkerhetsskull. Spottarna är inköpta på Elkedjan i Umeå vet dock ej modellen men har näst intil ingen uppbyggnad uppåt. Ska ta reda på märket nästa gång jag är på stan.

Ser fram emot resultatet :(

#11

Postad 05 september 2007 - 19:42

shapic
  • shapic
  • Beroende

  • 1 446 inlägg
  • 0

Grymt fint det blev med hyllan bakom soffan:) Hade tänkt att kopiera detta dock på min hörnsoffa, så ska ha en hylla med spot's nästan vid armstödet (Frågar inte om det är okej då du själv skrivit att det är okej att kopiera så länge vi visar bilder på det sen).
Kommer lägga upp bilder när det är klart. Men två frågor har jag bara. Var hittade du bra spotlights? Har kollat runt en massa och har inte hittat några bra som passar bra in eller som skulle kunna sitta fint "Inbyggt" i skivan så man inte ser att det är borrat under? Något tips på butik eller hemsida som kanske har ett par fina spot's?
Sen blir det inte otroligt varmt att ha på dom? Hur har du löst det eller har du dom bara igång i omgångar?

Tack för en grym tanke som du delade med dig!  :(

<{POST_SNAPBACK}>


Om du har möjlighet så kan du inhandla bra och billiga spottar på Clas Ohlson!
Kolla i mitt galleri så kan du se hur det blev, dom är från clasohslon.

#12

Postad 07 september 2007 - 03:28

Dewey
  • Dewey
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Riktigt hög klass på dina byggen. Helthets bilder på rummet o data-bordet ser man fram emot!!!

#13

Postad 10 september 2007 - 14:19

Nilleman
  • Nilleman
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0
Härligt! Som Shapic sa så hittade jag mina på clas ohlsson! gick på dryga 240:- för ett 3pack med konverterare! Så var jag även inne och handlade skivor och sådär dagen efter! Allt som allt gick det på ungefär 954 kronor för spotlights, MDF skivor och obehandlad Ek skiva! (Räknar inte med färg och lackering då detta redan fanns tillgängligt i hemmet:) Så nu är det bara att ta sig hemmåt och börja skruva och måla och slipa och såga :D

#14

Postad 18 oktober 2007 - 14:38

Ludvig
  • Ludvig
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Hej Danne!
Grymt jobb måste jag säga :wub:
Är väldigt sugen på att göra något liknande!

Har dock en fråga angående spotlightsen, hur har du löst det med powerswitch och sådär ?
Har du dimmrar?

Tack!

#15

Postad 24 oktober 2007 - 23:05

Varre
  • Varre
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Tjena DanneB, här är en Umebo som tänkte kopiera din soffhylla, vart i stan köpte du ekskivan?

#16

Postad 03 november 2007 - 10:22

DanneB
  • DanneB
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Hej Danne!
Grymt jobb måste jag säga :)
Är väldigt sugen på att göra något liknande!

Har dock en fråga angående spotlightsen, hur har du löst det med powerswitch och sådär ?
Har du dimmrar?

Tack!


Tack Ludvig, ursäkta för det sena svaret jag köpte bara en 12v Nexa Transformator som jag styr via fjärr. Fungerar alldeles utmärkt och kan dimra belysningen så det passar tillfället.


Tjena DanneB, här är en Umebo som tänkte kopiera din soffhylla, vart i stan köpte du ekskivan?


Tjena Varre, Kul med en Umebo jag inhandlade allting på K-Rauta då jag tycker dom har bäst sortiment och är relativt billiga. Ser fram emot bygget för vi får väl se bilder på galleriet?

#17

Postad 04 november 2007 - 14:37

Varre
  • Varre
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Ok, jo blir ett galleri snart, flyttar den 1a december, då blir det att bygga.

#18

Postad 21 november 2007 - 21:46

Yodafone
  • Yodafone
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Ville bara tacka för tipset om hyllan, har nu byggt en själv...
Bilder finns i mitt galleri.

#19

Postad 02 december 2007 - 00:39

iNDEPENDENT20
  • iNDEPENDENT20
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Hej!

Går i tankar att försöka bygga något liknande. Undrar hur bred hyllan är för att tyget på soffan ska klara sig från värmestrålningen?

Dina projekt har blivit mycket snygga DanneB!

#20

Postad 03 december 2007 - 10:53

Kokosnöt
  • Kokosnöt
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Härliga byggbilder, bra inspiration! :)

#21

Postad 03 december 2007 - 11:03

wallo96
  • wallo96
  • Användare

  • 133 inlägg
  • 0
mycket fint:) hur har du fått fast ekskivorna ovanpå, skruvar du underifrån eller ? tack//victor

#22

Postad 15 januari 2008 - 16:55

Fantana
  • Fantana
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Hur går det med dem där helhets bilderna ? =)

#23

Postad 05 februari 2008 - 10:14

NAD-Dude
  • NAD-Dude
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Har du bilder på hela lägenheten? och hur gammal är du?

Mvh Nad-Dude

#24

Postad 10 april 2008 - 22:12

Unregistered82c3d111
  • Unregistered82c3d111
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Riktigt snyggt.. Har du kanske fler bilder på dessa vackra möbler??

#25

Postad 05 oktober 2008 - 20:37

Mangn
  • Mangn
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Är det led spotlights du änvänder dig av?

#26

Postad 20 oktober 2008 - 12:13

DanneB
  • DanneB
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Oj här var det frågor sen en tid tillbaka som jag inte uppmärksammat ber om ursäkt för det.

iNDEPENDENT20
Har du hunnit byggt en liknande eller?
Bredden är 15cm och ingen risk för värmen då jag dimmar ner spottarna till ca 60%/20W

Kokosnöt
Tack kul att du gillar det.

wallo96
Skivorna är inte skruvade utan bara lagt på ovanpå, rekommenderar dock att skruva fast dom underifrån så dom inte glider omkring som mina gör nu.

Bamse78:
Tackar, jo ska uppdatera med lite fler bilder då intresset varit stort dock inte riktigt tagit mig den tiden än , men det kommer :)

Mangn:
Nej det är 20W spottar som jag använder mig av, uppdaterar här om jag hittar märket jag använder.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.