Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gästbok för Carde

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 24 januari 2007 - 20:11

Carde
  • Carde
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0
Välkommen till min gästbok

#2

Postad 26 februari 2007 - 17:33

Unregistered42611
  • Unregistered42611
  • Guru

  • 4 120 inlägg
  • 0

Okej. Måste säga att jag är imponerad över att du med den utrustning och det möblemang du har fått till det väldigt bra! Allt är verkligen skitsnyggt. För detta får du egentligen en tia från mig. MEN... När jag sätter betyg så väger jag även in hur väl anpassad utrustningen är för rummet. Måste säga att det är nog inte så lämpligt att köra en högtalare med sidmonterad bas och ha det möblera dem enligt hur det ser ut i galleriet här. Personligen så tror jag du hade fått ett bättre ljud om du lagt pengarna för vad både subben och frontarna kostat (3500:-) på ett par stativare (som vid biosatsning skulle kunna agera bakkanaler). Detta tappar du 3 stjärnor på. Om du studerar och har ett tag kvar innan studierna är slut (framgår inte av texten) så tycker jag dessutom att AVR-235:an är en felsatsning, om du ändå bara skall ha ett par frontar. Här hade istället en 2-kanalare med Main-infunktion(så det hade fungerat att koppla in denna till lämplig surroundreciever den dagen du flyttar till större bostad och satsar på hela biouppsättning) varit ett väldigt mycket bättre alternativ. Dagspriset på en AVR235:a idag är 6500:- vilket motsvaras (nästan) av tex en Nad C372:a. Ytterligare tvivel på anpassningen alltså - tappar därför 1 stjärna till. Hursomhelst, hehe, jag själv har varit där du är - kolla i mitt första försök till hembio så får du se :huh:. Men med facit i hand skulle jag nog oxå gjort på de sätt jag beskrivit ovan egentligen.



Stiligt, även om jag inte gillar ramen på SWEDX-tv. Vad det gäller mitt galleri kan jag säga att jag är nybörjare på området och ännu färskare var jag när jag köpte Jamo-frontarna. Jag kan dock inte hålla med dig om 235:an, jag tycker den ger mig precis vad jag behöver.


Eftersom du säger att du är nybörjare på området så undrar jag hur många två-kanalare i 6-7 000:- kronorsklassen du har provat innan du slog till på hembiostärkaren? Eftersom du är "relativt" säker på att 235:an gett dig mest valuta för pengarna.

(dolbydigital/dts-kodningen hade du kunnat lösa med DVD-spelaren nämligen, så själva mixningen hade inte blivit lidande iallafall - om det är det du tror.)

//Loofy

#3

Postad 03 mars 2007 - 12:06

Carde
  • Carde
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0

Eftersom du säger att du är nybörjare på området så undrar jag hur många två-kanalare i 6-7 000:- kronorsklassen du har provat innan du slog till på hembiostärkaren? Eftersom du är "relativt" säker på att 235:an gett dig mest valuta för pengarna.

(dolbydigital/dts-kodningen hade du kunnat lösa med DVD-spelaren nämligen, så själva mixningen hade inte blivit lidande iallafall - om det är det du tror.)


Jag gick väl igenom halva sortimentet av 2-kanalare från både H/K och Marantz på Lefflers Hifi och Hembio här i stan. Eftersom ambitionen är att bygga ut till ett 5.1/7.1-system så fort jag flyttar tyckte vi att det blev bäst med AVR-235. Kommer även byta ut frontarna i sommar mot något i 6000-8000-kronors-klassen. Är även lite smått intresserad av det här med Bi-amping.

Sen kan jag inte förneka att H/K:s prylar är fruktansvärt snygga.

Får du provision av Hifiklubben för att promota NAD-grejer eller?

#4

Postad 06 mars 2007 - 17:41

Unregistered42611
  • Unregistered42611
  • Guru

  • 4 120 inlägg
  • 0

Jag gick väl igenom halva sortimentet av 2-kanalare från både H/K och Marantz på Lefflers Hifi och Hembio här i stan.

<{POST_SNAPBACK}>

Då missade du Arcam.. :unsure:

Men det skulle förvåna mig mycket om Marantz PM7001 skulle vara sämre än H/K AVR235 i två kanaler. :( .

Eftersom ambitionen är att bygga ut till ett 5.1/7.1-system så fort jag flyttar tyckte vi att det blev bäst med AVR-235.

<{POST_SNAPBACK}>

Innebär "så fort jag flyttar" eller när själva biosatsningen tar fart mer än ett år från det datum du skaffar en hembioreciever för att köra två kanaler så vidhåller jag forfarande att det är ett felköp. :D

P.S. Tanken från min sida med tvåkanalaren har hela tiden varit att använda dess slutsteg till en hembioreciever vid denna satsningen D.S.

Kommer även byta ut frontarna i sommar mot något i 6000-8000-kronors-klassen.

<{POST_SNAPBACK}>

En anledning till att välja en två-kanalare i första läget.

Är även lite smått intresserad av det här med Bi-amping.

<{POST_SNAPBACK}>

Därför att?

Sen kan jag inte förneka att H/K:s prylar är fruktansvärt snygga.

<{POST_SNAPBACK}>

Subjektivt... Hursomhelst jag lyssnar inte med ögonen. B)
Men både Marantz och Arcam är snyggare än H/K om någon frågar mig :D

Får du provision av Hifiklubben för att promota NAD-grejer eller?

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, anledningen att jag drog till med C372:an som en referens för 235:an var för att Nad och H/K har lite samma filosofi när man bygger grejjer. Personligen tycker jag nog ex.vis Arcam (och Rotel :D) är mycket fina. Utöver detta så är det en maskin jag med säkerhet vet har Main In som man behöver för att hänga den efter en bioreciever.

//Loofy



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Kurben
    2024-05-10 10:15:28
  • Kurben
    2024-05-10 10:09:13
  • Bion idag
    DPC
    2024-05-08 09:21:33
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.