Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gästbok för magnus123

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 21 november 2006 - 23:40

magnus123
  • magnus123
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Välkommen till min gästbok

#2

Postad 03 mars 2007 - 16:08

Unregistered0e556c48
  • Unregistered0e556c48
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Hej,

du frågade mig om min Dali R1000 bakhögtalare. Jag är nöjd med dom, men jag har inte så mycket att jämföra med eftersom dessa är de första bakhögtalare jag köpt. Att justera diskanten på dessa högtalare gör skillnad. Tänk på att testa höjden du placerar dessa högtalare på. Jag har testat dom på olika höjder och har kommit på att dom ska placerar ganska högt, absolut inte i öronhöjd. Åtminstone enligt min smak.

med vänliga hälsningar
Johan

#3

Postad 03 mars 2007 - 19:29

Unregistered29611
  • Unregistered29611
  • Användare

  • 126 inlägg
  • 0
ja, kan dra på nästan hur högt som helst utan att missljud uppstår och så slipper jag ändra tonkontrollerna o göra ljudet onaturligt för att få den basen jag vill ha.

#4

Postad 13 mars 2007 - 08:57

Unregistered144b8bd2
  • Unregistered144b8bd2
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Tjenare på dig.

Absorbenterna är gjorda av såna vita absorbenter man brukar se
i taket på offentliga byggnader. Sen är dom bara klädda med svart tyg.
Och till upphängning sitter där ett plattjärn med 4 vassa piggar
som absorbenten är påtryckt på.

/Jörgen

#5

Postad 15 mars 2007 - 11:36

Unregistered144b8bd2
  • Unregistered144b8bd2
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Hmm inte en aning vad dom kostar eller var man kan köpa såna.
Jag hade tur som känner en som jobbar på kommunen.

/jörgen

#6

Postad 20 juli 2007 - 23:29

Qert
  • Qert
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Allvarligt talat vad är det med dig? Allt jag skrev i omdömet i ditt galleri
var ju befogat. Du hade stora högtalare i ett litet rum och dem såg verkligen inte att passa in där, ingen ide att påpeka att mitt rum är mindre eftersom jag får ett nytt dubbelt så stort rum vid månadskiftet. Tycker och kommer alltid
att tycka att färgen på dina högtalare är hemska. Thats it! Ganska roligt att det enda du påpekar i ditt omdöme om mitt galleri är inreddnings saker men när du skriver nu ger du dig på högtalarna vad vill du egentligen?
Du har rätt till din åsikt jag har rätt till min, och hur det än vore skulle jag ändå tycka att din hemmabio aldrig kommer att vara mer än en 6:a... Du startar en verbal disskusion med en 16-åring men går förlorad ur den när du dessväre är på lägre nivå mognas mässigt. Herregud att vara nog gammal att bo i egen lägenhet,utrycka sig "ahh.." i ett inlägg och avsluta med "sorry jag missa det" för att tro att man fick en häftig avslutnig.

Redigerat av Qert, 20 juli 2007 - 23:29.


#7

Postad 19 oktober 2007 - 09:03

Justice
  • Justice
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Tjena Magnus123!

Skit i den där Qert!
Man kan ju inte direkt ta någon notis om någon som inte har några egna prylar eller hur?
Har lär ju inte ens ha provlyssnat Focal chorus 816 V!

Är du nöjd med dina högtalare?
Är dom väl inspelade än? Jag har nyligen fått mina, så de är knappast inspelade än.
Dock vet jag att dom börjar låta riktigt hyggligt efter ca 70h. (Butikens demoex var inspelade i den omfattningen). Dock ska man vara medveten om att dessa kräver ca 200h inspelning för att låta optimalt! (Det visste du kanske redan?) 200h är ju typ hur länge som helst! :D
Kika in på mitt galleri och säg vad du tycker.

//Mvh "Justice"

#8

Postad 20 oktober 2007 - 09:37

Justice
  • Justice
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Primaren fungerar alledes ypperligt till Focalerna!
Vid jämförelse med Rotel RA 06 mera dynamsikt, men framför allt mer detaljerad och mer kontroll i basen. Primaren håller basen i ett järngrepp, men spelar även mer bas än vad Roteln gör. (Dock utan någon typ av loudness-känsla). Tyckte att denna stärkare lyfte hela registret en hel del faktiskt. En annan lustig grej var ju att min Sony PS3 piskade min Rotel-cd. Ganska otippat kan man ju säga. ;) (ref: HiFi & Musik nr 10, oktober 2007). Även egna tester kunde bekräfta detta. (Även bättre med det medföljande standardkablaget). Nu inväntar jag en bättre RCA från Monster för att forsätta att testa. (Ska tilläggas att Rotelkombon ändå är mycket prisvärd och kompetent).

Kommer att uppdatera mitt galleri nästa månad när jag/sambon och en polare till mig har satt upp lite tavlor och snickrat ihop lite ljudabsorbenter!

/Väl mött
"Justice"



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Kurben
    2024-05-10 10:15:28
  • Kurben
    2024-05-10 10:09:13
  • Bion idag
    DPC
    2024-05-08 09:21:33
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.