Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gästbok

11 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 14 november 2006 - 14:03

hejo
  • hejo
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Hej

Undrar du något eller vill mig något så skicka ett PM eller skriv här! :D

Redigerat av hejo, 26 augusti 2008 - 14:28.


#2

Postad 04 mars 2007 - 19:36

Unregistered973
  • Unregistered973
  • Veteran

  • 2 349 inlägg
  • 0
hej har frågor gällande lp backen trissa som du har.

det finns 2 modeller/mått på ikeas hemsida, vilken är det du har?

är backen stabil och hållbar?

Tack

//Morgan

#3

Postad 05 mars 2007 - 16:32

hejo
  • hejo
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Hej!

Backen jag har är den som har måtten 35x35x29 cm.
Rymmer ~60 LP skivor. Känns stabil även när den är fullproppad med vinyl.

:)

#4

Postad 05 mars 2007 - 19:57

Unregistered973
  • Unregistered973
  • Veteran

  • 2 349 inlägg
  • 0
perfekt !

tack för det

#5

Postad 07 maj 2007 - 09:43

Unregistered728f4f3b
  • Unregistered728f4f3b
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Tjena Force

Jag har läst en del på forumet här inför en del inköp, ser att du engagerat dig en del där. Jag har bla en htpc med nvidia 6500 kretsar i en antec fusionlåda som jag kopplat med dvi till en lg42lc2r, på den kör jag vista premium med en firedtvbox/boxer. Ljud ut via usb till en audigy 2 NX box kopplad till en analog NAD stereo. Bilden blir som bekant kanon, men jag får det bara att fungera i 1360*768. Någon 1366 upplösning dyker inte upp trots att det skall stödjas av nvidias senare forcewaredrivrutiner till 32-bitsvista. I dokumentationen står det att non-standard resolutions skall stödjas förutsatt att monitorns edidminne rapporterar det, och det skall ju LG göra. Irriterande nog talar ju manualen enbart om dvd vad gäller dvi-koppling med 1280 som rekommenderad upplösning, för pc verkar de förutsätta vga. xga-lägena kommer man ju inte åt med enbart dvi-koppling, bara med pc-rgb. Jag vill minnas att jag sett något om dolda menyval, men kan inte hitta tillbaka dit. Hur aktiverar du 1366*768 över dvi? Vistadrivrutinerna från Nvidia är ju rätt basala utan custom timings och sånt, fast lusläser man istruktionen till senaste drivrutinen står det märkligt nog att 1366 skall stödjas, men inte hur man aktiverar den. Med VGA som blir betydligt dimmigare kan man ju aktivera 1366 på tvn, men jag hittade inte till 1366 på datorn.. Har det med drivrutinerna att göra? Jag ringde lg, de hälsade bara att det skall fungera och önskade en trevlig dag.

Vore bussigt om du kunde ge mig lite input.

Hälsningar

Ola Ljung

#6

Postad 07 maj 2007 - 12:04

hejo
  • hejo
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Tjena Force

Jag har läst en del på forumet här inför en del inköp, ser att du engagerat dig en del där. Jag har bla en htpc med nvidia 6500 kretsar i en antec fusionlåda som jag kopplat med dvi till en lg42lc2r, på den kör jag vista premium med en firedtvbox/boxer. Ljud ut via usb till en audigy 2 NX box kopplad till en analog NAD stereo. Bilden blir som bekant kanon, men jag får det bara att fungera i 1360*768. Någon 1366 upplösning dyker inte upp trots att det skall stödjas av nvidias senare forcewaredrivrutiner till 32-bitsvista. I dokumentationen står det att non-standard resolutions skall stödjas förutsatt att monitorns edidminne rapporterar det, och det skall ju LG göra. Irriterande nog talar ju manualen enbart om dvd vad gäller dvi-koppling med 1280 som rekommenderad upplösning, för pc verkar de förutsätta vga. xga-lägena kommer man ju inte åt med enbart dvi-koppling, bara med pc-rgb. Jag vill minnas att jag sett något om dolda menyval, men kan inte hitta tillbaka dit. Hur aktiverar du 1366*768 över dvi? Vistadrivrutinerna från Nvidia är ju rätt basala utan custom timings och sånt, fast lusläser man istruktionen till senaste drivrutinen står det märkligt nog att 1366 skall stödjas, men inte hur man aktiverar den. Med VGA som blir betydligt dimmigare kan man ju aktivera 1366 på tvn, men jag hittade inte till 1366 på datorn.. Har det med drivrutinerna att göra? Jag ringde lg, de hälsade bara att det skall fungera och önskade en trevlig dag.

Vore bussigt om du kunde ge mig lite input.

Hälsningar

Ola Ljung

<{POST_SNAPBACK}>


Hej Ola,

Det är som LG säger att monitorn stödjer det, problemet är ju att få till det i drivrutinerna / operativsystemet. Det går utmärkt att köra 1:1 via DVI-HDMI 1366x768@60Hz. I dagsläget har jag inte speciellt mycket erfarenhet av nVidias drivurtiner i Vista. Jag har återgått till att köra XP igen på min HTPC. Vista har ju en mer skalbar GUI och borde imo va mer kompatibel med upplösningar som ex. 1366x768.

Jag har i XP ställt in grafikkortet till att putta ut 1366x768 till skärmen men själva windows-desktopen är 1368x768 (måste i XP vara jämt delbar med /8). Detta ställer du in i "Avancerade tidsinställningar". Lägg till en ny upplösning där du ställer in förgrund 1366 och bakgrund 1368. Kontentan av detta är att du får 2 pixelbredder som hamnar utanför panelen, men det är knappast märkbart och på så vis utnyttjas hela panelen.

Finns inte dessa alternativen i drivrutinen så kan du försöka prova med exempelvis Powerstrip:
http://entechtaiwan.net/util/ps.shtm

Lycka till :)

#7

Postad 12 maj 2007 - 10:53

toxy
  • toxy
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0
Hej

Vart har du köpt tv-bänken?
Ser ut att kunna passa mig perfekt!

#8

Postad 12 maj 2007 - 15:06

hejo
  • hejo
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Hej

Vart har du köpt tv-bänken?
Ser ut att kunna passa mig perfekt!

<{POST_SNAPBACK}>


Ikea. Oppli heter den.

#9

Postad 22 maj 2007 - 18:53

PreacherMan
  • PreacherMan
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Hallå hallå. Givetvis håller jag till på TS. Du också? Har samma nick där som här.

#10

Postad 02 januari 2008 - 02:23

whiteshadow
  • whiteshadow
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Hej

Undrar du något eller vill mig något så skicka ett PM eller skriv här! :)



Tjenare force jo jag undrar över din dream box hur fungerar den egentligen? Hittar inte mycket info om den Kan man se alla comhems kanaler inclusive betal eller vad? sorry om man är en nOOb men i denna fråga är jag det! ;)

#11

Postad 07 januari 2008 - 21:34

Herrmann
  • Herrmann
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Tjenare! Ser att du också bor i kviberg! ^^
Jag är lite nyfiken på hur din centerhögtalare är? Jag ska köpa en center själv, och funderar på en infinity.
Så, kan den rekommenderas? :)

#12

Postad 21 mars 2009 - 18:21

Hays
  • Hays
  • Beroende

  • 1 183 inlägg
  • 0
vart får man tag på Artvinyl Play & Display Flip Frame dom var riktigt coola, perfekt för att få upp ännu mer vinyl på väggen



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.