Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gästbok för Prism

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 13 juni 2006 - 22:25

Prism
  • Prism
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har minglat runt på detta forum ett bra tag nu men varit rätt så passiv så jag tänkte att det är dags att slå på den stora trumman med att lägga upp lite bilder på min anläggning.

Det hela startade under 96-97 då jag sprang på någonting som kallades för hemmabio, något år senare så köpte jag en DVD & en pro-logic förstärkare, fick verkligen en kick av detta och mitt filmintress fick turbofart. Sedan dess så har det passera ett par dvd-spelare och högtalaruppsättningar genom vardagsrummet. Ska väl samtidigt säga att jag även har ett stort musikintresse sedan 15år tillbaka så det blir många timmar i vardagsrummet :ph34r:

Ska passa på att säga att rummet är på c:a 22 kvm eftersom bilderna inte visar hela rummet vilket funkar bra ljudmässigt trots storleken på vissa av högtalarna :huh:

På någon av bildern syns även min HTPC som är byggd på en Pentium M processor och har minneskort som hårddisk, den är sedan kopplad till mitt nätverk där den hämtar all musik i från.

Skjut på om ni har några frågor eller om ni vill komma med några bra tips :o

Redigerat av Prism, 20 juni 2006 - 20:00.


#2

Postad 23 juni 2006 - 09:39

Tony Montana
  • Tony Montana
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Hej!

Måste säga att du har en helt underbar anläggning, min dröm! Tycker emellertid att dina bakhögtalare kanske är lite overkill. Tror personligen att det hade räckt med ett par nautilus 805 bak, du märker nog ingen ljudskillnad. Tror dessutom att det blir snyggare så...

M.v.h

#3

Postad 23 juni 2006 - 10:47

Unregisteredcadb2904
  • Unregisteredcadb2904
  • Forumräv

  • 907 inlägg
  • 0
riktigt snyggt.
måste fråga vikken bank du har rånat ;)

#4

Postad 08 juli 2006 - 11:11

Prism
  • Prism
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0
Hej Tony & tack för din kommentar, rörande bakhögtalarna så hade jag dom som fronthögtalare tidigare men jag kunde inte förmå mig att sälja dom när 802:orna ringde på dörren för dom låter aldeles för bra...

Aengus, det är snarare min bank som rånar mig med taskig sparränta och höga avgifter:)

Som med mycket annat så kan man hitta dock med stort tålamod begagnat till bra priser. I stort sett nästa allt är köpt begagnat som ni ser och det går att göra riktiga klipp med lite tur.
Ett tips att om man kan tänka sig att köpa utomlands så finns det ett betydligt större utbud i tex tyskland än här hemma.

Har sedan ett par dagar tillbaka sålt DVD A-11:an och kör just nu allt från Htpc som funkar väldigt bra. Till hösten så kommer det säkert in något nytt, kanske en HDDVD eller en blue ray spelare.... :angry:

Ska väl tillägga att jag inte jobbar på hifiklubben har bara funnit ett stort tycke för B&W ljud och deras produkter.

Jag har fått en del frågor om hur 802 passar in i rummet och det är på cirka 22kvm vilket är ungefär samma storlek som vissa demorum är hos en del handlare och det funkar aldeles utmärkt det enda hindret idagsläget är grannarna :D

Som det syns på någon bild så är duken inte helt slät vilket dom flesta rulldukar blir efter ett tag så den ska väl framöver bytas ut.

#5

Postad 17 april 2007 - 15:33

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

  • 1 349 inlägg
  • 0
Hallå Prism

jag håller också på och fade:ar ut övriga produkter tillförmån för min HTPC, och skulle väldigt gärna höra om hur exakt du bytte till Burr brown på ljudkortet, jag sitter nämligen med samma kort.

Vart köper man DAC:arna, för hur mycket, hur jobbigt är det att byta och även vad kör man för kabel mellan 3.5 utgångarna och RCA ingångarna på så pass påkostade steg? Jag har inte hittat några riktigt fina kablar som går från 3.5 till 2 * RCA och framförallt inga som passar, det blir snabbt väldigt trångt mellan 3.5 portarna när man försöker trycka dit 3-4 kablar.

/tack på förhand

#6

Postad 19 november 2007 - 22:12

JohanOscarPersson
  • JohanOscarPersson
  • Användare

  • 201 inlägg
  • 0
Grymt imponerande anläggning :rolleyes:



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.