Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gästbok för JOEKO

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 24 oktober 2005 - 08:25

JOEKO
  • JOEKO
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Välkommen till min gästbok

#2

Postad 15 maj 2006 - 19:33

MrBlew
  • MrBlew
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Tjena!

Hur funkar högtalarna? Jag har ju också Cinema Precision och hade tänkt skaffa basen som du har, men den säljs bara i paket... Jag är väldigt nöjd med min Sub PS-175, men tycker egentligen att din bas är snyggare. Den hade passat bättre till mina övriga högtalare.

Jag hade också funderingar på att skaffa en Denon DVD-1910, men bestämde mig för Samsung DVD-HD745 istället. Hur funkar din 1920?

#3

Postad 16 maj 2006 - 07:43

JOEKO
  • JOEKO
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Hallå MrBlew!

I tidningen Bild och Ljud hemma vann dina högtalare utmärkelsen årets designhögtalare (eller något liknande). Men de vann tillsammans med den större Audio Pro Level basen. De skall tydligen funka bra ihop.

Men för att svara på din fråga:
- Jag är mkt nöjd med min bas. Faktiskt så nöjd så jag funderar på att skaffa en till. Två är ju som bekant dubbelt så roligt! Tänk bara på att rummet inte får vara för stort om du skall nöja dig med en så pass ”liten” sub! Jag kan inte riktigt uppskatta storleken på ditt biorum, som för övrig är riktigt snyggt, men det funkar nog. Om inte kan du köra båda samtidigt.
Det går att hitta en separat CP sub lite här och var. Jag har t.ex. sett dem till försäljning på OnOff . Nu finns subben på Storenet för 1 600:- inkl frakt.

Jag är också nöjd med min Denon. Frugan tycker dok att den är för långsam! Jag kan klaga lite på högt ljud vid avspelning. Skulle inte funka med din lösning. Alltså väggmonterad nära dig.

MVH
JOEKO

#4

Postad 23 maj 2006 - 18:19

Gäst_Lillafågel_*
  • Gäst_Lillafågel_*
  • 0
Vad roligt att du funderar på Dynaudio.

Jag har ägt Audience 42 som var helt underbara, Men Focus 140 är avsevrärt mycket bättre.
Nu är visserligen Focus serien mer exklusiv, vilket framgår av priset.

Min bror har sålt Yamaha via El-giganten, de är fina receivers för hemmabiobruk; Men om du skall investera i Dynaudio föreslår jag någon kraftigare receiver än Yamaha då högtalarna måste få komma till sin rätt.

Att jag använder NAD T753v2 till mina Dynaudio är visserligen i underkant, Högtalarna förtjänar någontning bättre. Men jag använder i huvudsak Primare i20 för musiklyssning så det jämnar ut sig.
Om man skall ha en receiver som är kompatibel i både musiklyssning samt hemmabio får man lägga säkerligen över 15 000:- Nu är mitt intresse inte så starkt att det rättfärdigar ett sådant köp, därför verkade NAD ett sundare alternativ. Dynaudio gör väldigt trögdrivna högtalare så om du funderar vidare på detta märke bör du införskaffa en finare receiver som kan göra dem rättvisa.

Men som sagt du gör som du själv önskar, Tack för titten i ditt galleri.

Kram Lillafågel

Redigerat av Lillafågel, 23 maj 2006 - 18:20.


#5

Postad 29 maj 2006 - 22:10

Unregistered6332cbbb
  • Unregistered6332cbbb
  • Forumräv

  • 882 inlägg
  • 0
tjena o tack för det fina betyget, angående högtalarna så är det en äldre modell av Audio Pro.

Mvh Jocke

#6

Postad 05 juni 2006 - 17:34

Kristoffer414
  • Kristoffer414
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
hej tack för att du sa att bänken var bra gjord ;D

#7

Postad 24 juli 2006 - 19:25

jockeka
  • jockeka
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Tja! Roligt att du tyckte att det blev bra=) Du har ju nästan gjort lika <_<
Kolla in om ett par månader då är stereon också i väggen ;)

#8

Postad 26 september 2006 - 22:42

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

  • 3 928 inlägg
  • 0
Hallå där!

Jo jag tycker mina Quad 12L är riktigt bra. Mig veterligen så har jag väl aldrig sagt att dom är bättre än Dynaudio, för dom har jag aldrig hört. Däremot så tror jag inte det finns många, om ens någon, som spelar bättre för dom pengarna. Har väl för mig att Dynaudiorna är dyrare.
Jo, det skulle möjligen vara lillebrorsan 11L. Den är snudd på en bättre högtalare. Den hade jag innan. Den tycker iaf jag är mer prisvärd, då den "bara" kostar 3900:- och levererar i stort sett ett likvärdigt ljud. Mellanregistret är ett uns bättre på 11L. Däremot är dom kanske inte riktigt lika fylliga. Det skiljer dock inte mer än kanske ett hårstrå. Men den är ännu trögare och kräver mer av förstärkeriet.

12L är inte riktigt lika tröga som Dynaudio, dom ligger på 88db, 6ohm, men dom är alltså relativt tröga och inte en helt lätt last. Tror säkert du kan få ut hyffsat ljud ur ett par med en Yamaha, men du kan säkert inte spela så högt utan att det börjar dista. Men å andra sidan så köper man inte ett par stativare för att spela så högt med.

Sen så spelar det viss roll vad du lyssnar på för musik. Viss musik med mycket distade gitarrer och gitarrsolon som t ex hårdrock, kan låta lite vasst i mellanregistret. Säger inte att all sådan musik gör det men en del. Lyssnar du mycket på hårdrock/metal så är nog Dynaudio ett bättre val.

Du får väl handla på öppet köp så du kan byta om det inte passar.


Mvh Stefan

#9

Postad 29 augusti 2016 - 12:09

Unregistered3707b322
  • Unregistered3707b322
  • Lärjunge

  • 275 inlägg
  • 0

hej. Är du från dalarna? :)





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.